مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی استارت اپ ویکند صنعت برق کشور در تبریز خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، اکبر فرج نیا روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ، این رویداد بین المللی سوم اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در محورهای کاهش انرژی در اوج مصرف، تحول طرح های دیجیتال در صنعت برق و مدیریت مصرف انرژی برگزار می شود اظهار داشت: از چند سال گذشته، شرایط دمایی در تابستان با افزایش دما روبه‌ روست و در ساعات پیک از۱۲تا ۱۶ بعد از ظهر تامین برق مطمئن برق با محدودیت مواجه است که این به علت بارهای سرمایشی وارد شده در آن اوقات می‌باشد.
وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل، در فاز اول روی مشترکان شاخص از جمله صنعتی و کشاورزی متمرکز شدیم گفت: به همین منظور مشوق‌هایی تنظیم شد و متناسب با نوع و کیفیت همکاری این مشترکان مشمول دریافت مشوق شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از طریق همین مشوق‌ها هیچ خاموشی ناشی از کمبود برق در بخش صنعت نداشته و بخشی هم به کشورهای دیگر صادر شد، افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد سبد مصرف کشور در حوزه مشترکین تجاری و خانگی است ولی برای ما امکان مراجعه تک به تک نیست از این‌رو باید برای جلب آنها فکر و اندیشه‌ای جدید داشتیم.
فرج‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا به سمت استارت آپ برای استفاده از ایده خلاقانه رفته است و شرکت توزیع برق استان نیز به این سمت حرکت کرد اظهار داشت: برای این منظور با مرکز رشد دانشگاه تبریز دیدار کرده و افکار خلاقانه ای در فعالان این حوزه مشاهده کردیم که شرکت های ایده پرداز و تکنولوژی های ارایه شده توسط آنها می تواند شرکت های برق را به سمت مدیریت در اوج مصرف هدایت کند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ایده و خلاقیت‌ها افزود: این رویداد علمی – تجربی در واقع در جهت حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر ایده های نو و تجاری سازی آنها در حوزه صنعت برق و در کنار آن، رفع چالش های موجود در این صنعت برگزار می شود.
وی در ادامه مهلت تعیین شده برای ارسال ایده ها و طرح ها به دبیرخانه این رویداد بین المللی هشتم اسفند ماه امسال اعلام کرد و گفت: نتایج اولیه آن نیز توسط هیات داوران سیزدهم همین ماه اعلام می شود.
فرج نیا ادامه داد: متخصصان و علاقمندان برای شرکت در این رویداد می توانند طرح های خود را به نشانی دانشگاه تبریز، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه، ساختمان نوآوری، اتاق پنج یا نشانی اینترنتی www.eaedc.ir یا www.plme.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۴۱- ۳۳۳۹۲۹۹۲ تماس بگیرند.
وی یادآوری کرد: به سه طرح اول تا سوم این رویداد پس از داوری به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۸ میلیون تومان جایزه اهدا و قراردادهایی به ترتیب به ارزش ۱۵۰، ۱۰۰ و ۸۰ میلیون تومان با برندگان منعقد می شود.
معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه تبریز ۲۰۰ تفاهم نامه علمی با دانشگاه های مختلف دنیا دارد گفت: توانمندی های دانشگاه تبریز با توجه به جایگاه و ارتباطات بین المللی بالاست و می تواند نقش خود را در برگزاری این همایش بین المللی ایفا کند.
اصغر عسگری با بیان اینکه تاکنون ۱۹ طرح به دبیرخانه رویداد بین المللی استارتاپ ویکند صنعت برق ارسال شده است، افزود: هیچ حوزه ای بدون ارتباط، تحقیق و پژوهش توسعه نمی یابد و باید این نکته را در نظر داشته باشیم علم تحریم شدنی نیست
وی خاطرنشان کرد: در واقع برگزاری این رویداد بین المللی در جهت تجاری سازی و تولید محصول از پژوهشگران را دنبال می کند و زمانی که محققان ببینند تولیدات آنها می تواند شکل تجاری پیدا کند فعالیت های پژوهشی خود را به این سمت و سو هدایت خواهند کرد.