رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تأمین مواد اولیه و تغییر خطوط ۱۱ واحد تولیدی استان با هدف تأمین سلامت مردم و کنترل ویروس کرونا خبرداد و گفت: در روزهای آتی با فعالیت واحدهای یادشده ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در استان تا ۴ برابر افزایش خواهد یافت.
حبیب امین زاده روز چهارشنبه در بازدید از شرکت پنبه هیدروفیل و باند و گاز تبریز از تأمین و تولید انبوه ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان در پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم خبرداد و گفت: در زمان حاضر ۳ واحد تولیدی مواد ضد عفونی کننده با ظرفیت ۱۳ هزار تن به صورت روزانه در استان فعالند.
وی با اشاره به ابلاغ مقام عالی وزارت صمت به عنوان مدیر کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت : تهیه ، تولید و تأمین انبوه تمامی ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان همزمان با کشور ، اعم از ماسک ، مایع ضد عفونی کننده و دیگر مایحتاج پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در دستورکارسازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قرار گرفته است .
رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی از همکاری ویژه واحدهای تولیدکننده در این حوزه در شرایط فعلی خبر داد و افزود : به دلیل شرایط پیش آمده و حجم بالای تقاضا طی روزهای گذشته براساس پیش بینی های لازم واحدهای تولیدی استان مسیر تولید مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده را در پیش گرفته اند .
وی درادامه با اشاره به اینکه مواد تولید شده از طریق شبکه توزیع رسمی ، داروخانه ها و مراکز توزیعی اتحادیه ها در سطح شهر به صورت مستقیم و با قیمت مصوب عرضه می شود ، همچنین اقدامات مستمر نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترک تداوم داشته و با متخلفین احتمالی نیز برخورد قانونی انجام می گیرد.
امین زاده با اشاره به فعالیت واحد تولید ماسک مرکز رشد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با ظرفیت تولید روزانه حدود ۲۵ هزار عدد، گفت: ۲ واحد جدید تولید ماسک نیز بزودی فعال شده و به افزایش ظرفیت کمک خواهند کرد .