به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ازیزد رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: سامانه اتوبوس یاب، YazdBus، برای نخستین بار در شهر یزد راه اندازی شد.

 

مجید بیکی افزود: در سامانه اتوبوس یاب، شهروندان ایستگاه مورد نظرشان را در نقشه انتخاب و سامانه اتوبوس یاب، مسیر‌های منتهی به آن ایستگاه را نمایش و نزدیکترین اتوبوس به ایستگاه مورد نظر، همراه با فاصله و زمان تقریبی تا ایستگاه انتخاب شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

وی افزود: اطلاع از زمان حرکت و رسیدن وسایل حمل و نقل عمومی و نمایش آن‌ها روی نقشه می‌تواند نقش مؤثری در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد و اگر شهروندان می‌خواهند در کمترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه از محلی که قرار دارند به مقصد خود بروند، نرم افزار اتوبوس یاب، یکی از بهترین گزینه‌ها است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد بیان کرد: از مهم‌ترین خصوصیات سامانه اتوبوس یاب را قابل استفاده بودن برای معلولان بیان کرد و ادامه داد: معلولان می‌توانند با استفاده از این سامانه نزدیکترین اتوبوس‌های مجهز به رمپ معلولان را مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: به جهت اجرای پروژه در پایانه‌ها و دوهزار و ۲۷۱ ایستگاه اتوبوس، تابلو‌های هوشمند اطلاع رسانی فاوا با قابلیت نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس نصب می‌شود و همچنین معاونت فنی و هوشمند سازی فاوا بیش از ۲۰۰ اتوبوس را با تغییر تنظیمات بدون هیچ گونه خللی به سامانه قبلی، به سامانه جدید فاوا متصل کرده است.

بیکی گفت: شهروندان می‌توانند برای دسترسی به این سامانه با مراجعه به آدرس اینترنتی yazd.ir و یا fava.yazd.ir و یا آدرس تحت وب bus.yazd.ir سامانه اتوبوس یاب را نصب و از آن استفاده کنن