عباس شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ما افزود: با توجه به تجربیات سیل گذشته، شامگاه دوشنبه پنجم اسفند ماه در اقدامی پیشگیرانه با تخریب خاکریز پل های موقت و پل شاهیوند شهرستان چگنی، زیودار، کلات زیودار، چم مهر و بابازید شهرستان پلدختر به منظور هدایت بخشی از آب رودخانه از طریق کانال ایجاد شده، این پلها از خطر تخریب حفظ شدند.

وی اظهار داشت:در چهار روز اخیر ۴۰۰ راهدار در قالب ۴۰ تیم فعال با ۲۸۸دستگاه ماشین آلات مشغول خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم افزایش شدید سطح آب رودخانه های استان و طغیان رودخانه های فصلی و دائمی، با توجه به آمادگی راهداری لرستان و شناسایی نقاط بحرانی، تاکنون انسداد و آبگرفتگی قابل توجهی بجز در محور قدیم خرم آباد- پلدختر گزارش نشده و تلاش راهداران بدون وقفه ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به تخریب پل های چم شهران و دوآب یاد آور شد: این پل ها در سیل فروردین ۹۸ تخریب شدند که راهداری به علت عدم تامین اعتبار لازم جهت احداث پل های جدید، مجبور شد به منظور تسریع در برقراری تردد اهالی منطقه، نسبت به نصب عرشه فلزی پل ها به صورت موقت در همان محل جانمایی قبلی اقدام نماید.

شرفی خاطر نشان کرد: طراحی و برآورد پل جدید توسط مشاورین ذیصلاح انجام گرفته است و درصورت تامین اعتبار نسبت به احداث پل جدید با طراحی متفاوت از سازه های موجود و متناسب با شرایط منطقه اقدام خواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی راهداران جهت رفع آبگرفتگی، ریزش و رانش های محورها، کمترین انسداد راه بویژه راه روستایی نسبت به حجم سیل صورت گرفت تعداد زیادی از روستاها بلافاصله بازگشایی شدند و در حال حاضر راه ارتباطی ۲۷۷ روستا مسدود است که تلاش راهداران برای بازگشایی روستاهای باقی مانده ادامه دارد.