رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: در حال حاضر ۳ بیمار مشکوک به داشتن ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های تبریز بستری هستند.
به گزارش جارچی اخبار، محمدحسین صومی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: جواب آزمایش ۳ مورد از ۴۵ مورد آزمایش شده برای ویروس کرونا در تبریز، مشکوک است و نتایج آزمایش را به تهران ارسال کرده‌ایم تا نظر نهایی اخذ شود.
وی با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد مراجعات در مورد ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: روز سه شنبه ۴۵ مراجعه کننده داشتیم که این آمار در روز گذشته به ۳۲ نفر کاهش پیدا کرد.
صومی ادامه داد: جواب آزمایش ۴۲ نفر از ۴۵ نفری که روز سه شنبه در بیمارستان‌ها بستری بودند، منفی قطعی است، اما جواب آزمایش ۳ نفر مشکوک بود که این افراد تحت نظر هستند.
وی با توصیه آحاد مردم آذربایجان شرقی به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی فردی، گفت: ما همچنان بر رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی تاکید داریم و توصیه می‌کنیم چنانچه لازم نیست مردم از خانه های خود به هیچ عنوان خارج نشده و در مراکز تجمعی حاضر نشوند.
صومی یادآوری کرد: چنانچه فردی دچار تب، تنگی نفس و سرفه های شدید شد، بایستی به مراکز درمانی مراجعه کند.
وی اظهار کرد: تمام افرادی که با علایم شدید تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند بر اساس پروتکل، به ویروسی که در جامعه شایع شده است، نسبت داده می‌شوند، اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در تبریز نداشته ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش مسوولان اعم از کادر درمانی و پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی این است که اجازه شیوع ویروس در استان داده نشود.