نایب رییس انجمن هتل‌ها و مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر این مجموعه با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده برای مقابله با ویروس کرونا مواجه است و مسوولان باید این مشکل را در اسرع وقت رفع کنند.
به گزارش جارچی اخبار، کریم رسول زاده روز شنبه افزود: انجمن مراکز اقامتی آذربایجان شرقی تا حد امکان از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا اقدام به ضد عفونی کردن هتل ها و هتل آپارتمان ها کرده است اما در ادامه این کار با مشکل مهم نبود و تامین این مواد روبرو شده و مجبور به استفاده از وایتکس شده ایم.
وی با بیان اینکه تعداد ۵۶ واحد هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی فعال است که ۴۰ مورد آنها در تبریز مستقر است، اظهار داشت: ضدعفونی کردن این تعداد مرکز اقامتی بسیار مهم و در بهداشت عمومی سطح شهر تاثیرگذار است که اگر مواد ضدعفونی کننده به موقع در دسترس نباشد، شاید خسارت های جبران ناپذیری متوجه جامعه شود.
رسول زاده اضافه کرد: هتل هایی در تبریز وجود دارد که وسعت هر یک از آنها بیش از ۳۰ هزار مترمربع است که برای ضدعفونی کردن آنها نیازمند مساعدت سریع مسوولان استانی هستیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مرتب بین انجمن هتل ها و مراکز اقامتی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، یادآوری کرد: این جلسات هر ۴۸ ساعت یک بار برگزار می شود تا در آن آخرین وضعیت ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مقتضی اخذ شود.
رسول زاده با تاکید بر اینکه تمام هتل ها و هتل آپارتمان های آذربایجان شرقی برای پذیرش مسافر در آمادگی کامل هستند، تعطیلی این مراکز را تصمیمی اشتباه و غیر منطقی خواند و افزود: هتل های استان موظف به پذیرش مسافر از هر کشور و شهری هستند و ما نباید این مهم را از ذهن دور کنیم که یکی از راهکارهای مهم و موثر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هتل ها هستند تا مانع از ورود مسافران احتمالی دارای این ویروس به جامعه شوند.
وی با بیان اینکه کنترل تمام مسافران ورودی به هتل ها و هتل آپارتمان های آذربایجان شرقی با هماهنگی نهادهای مربوطه به دقت در حال انجام است، گفت: در این زمینه طی روزهای کذشته یکی از مسافران که از شهر قم قصد اقامت در یکی از هتل ها را داشت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به یکی از بیمارستان های تبریز منتقل و پس از اطمینان از سسالم بودن وی، مجوز اقامت داده شد.
به گفته وی، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از اتاق های هتل ها و هتل آپارتمان های آذربایجان شرقی خالی از مسافر است.
نایب رییس انجمن هتل‌ها و مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از ۲ ماه قبل هیچ گونه رزرو اتاق از سوی گردشگران و مسافران خارجی در آذربایجان شرقی ثبت نشده است و در صورت رزرو در ماه های قبل نیز، وجوه آنها به طور کامل استرداد می شود.
رسول زاده اضافه کرد: درباره مسافران داخلی نیز همین رویه در هتل ها و هتل آپارتمان های استان حاکم است و اگر رزروی به انجام رسیده باشد، وجه نقدی آنها به طور کامل پس داده می شود.