به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بازپیرایی پارک‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود گفت: ۷۱ پارک در سطح شهر شامل اقدامات جدید و طرح بازپیرایی خواهد بود.

 

حمیدرضا قمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  در راستای توسعه حمل و نقل عمومی نیز اقداماتی در حال انجام است به نحوی که خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری و ۱۰ دستگاه اتوبوس معمولی در دستور کار قرار گرفت.

 

قمی افزود: همچنین ۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و از کار افتاده وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌یاب، اجرای نوار سبز خط راه آهن یزد، اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مناسب سازی فضای شهری و معلولان، تقویت روابط بین الملل با شهرهای مختلف جهان را از دیگر اقدامات برشمرد.

 

وی با اشاره به راه اندازی سه خط BRT در شهر یزد گفت: خط اول از پایانه غدیر تا پارک دانشجو در جوار زندان مرکزی یزد، خط دوم از میدان شهید سلیمانی تا دروازه قرآن و خط سوم خیابان آیت الله کاشانی به سمت خیابان رجایی تا دروازه قرآن است که دو خط اول سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی ویژه شهر هوشمند، ایجاد طرح دوچرخه اشتراکی، تحقق ۵۴ درصدی پروژه‌های عمرانی را یادآور شد و گفت: صنعت گردشگری اکنون با کاهش چشمگیری مواجه شده لذا لازم است از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی شهر یزد و توسعه صنعت گردشگری بهره مند شویم.

 

مبحث سگ‌های ولگرد و معضلات ناشی از آن و همچنین ترافیک بلوار طالقانی و ایجاد شهرک سلامت از دیگر مواردی بود که قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به آن اشاره کرد.