روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آب شرب مناطقی از شهر تبریز امروز – یکشنبه – قطع می شود.
به گزارش جارچی اخبار، در این اطلاعیه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: با توجه به افزایش میزان مصرف آب در روزهای اخیر و کمبود آب در کلان شهر تبریز، آب مناطق ائل گولی، زعفرانیه، شهرک پرواز، یاغچیان، ولیعصر جنوبی و شمالی، توانیر و بالاتر از پل کابلی حد فاصل دروازه تهران تا میدان بسیج، مرزداران و مصلی امروز یکشنبه یازدهم اسفند از ساعت ۱۶ الی ۱۹ قطع خواهد شد.
آبفای استان از شهروندان تبریزی درخواست کرده است ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی و مدیریت مصرف آب، از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها، پنجره‌ها، حیاط و سایر موارد غیرضرور خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشده و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.
کلانشهر تبریز با جمعیت ۲ میلیون نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز نزدیکی به سال جدید با افزایش مصرف آب مواجه شده است.
مصرف آب به صورت استاندارد در کشور ۱۵۰ لیتر برای هر فرد در شبانه روز است که در یک هفته‌ گذشته این رقم در آذربایجان شرقی به ویژه در شهر تبریز به ۲۱۵ لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.
طی چند ماه گذشته مصرف آب در آذربایجان شرقی ۱۹۰ لیتر برای هر فرد در شبانه روز برآورد شده بود، اما با شیوع کرونا و آغاز خانه تکانی‌ها این میزان افزایش چشم گیری طی روزهای اخیر داشته است.