به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با مدیران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان یزد که به مناسبت هفته تربیت اسلامی برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت امام هادی(ع) اظهار داشت: خداوند متعال هدف زندگی را برای رسیدن به کمال قرار داده و امروز ما باید تلاش کنیم تا هدف زندگی را برای تمام افراد جامعه تبیین کنیم.

 

وی افزود: آنچه که امروز سبب سردرگمی در جامعه شده بی توجهی نسبت به هدف زندگی است، الان تمام دنیا نسبت به هدف زندگی بی توجهی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم غرق در فساد شده است.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این هدف مهم است و تمام شیطان ها و استکبار کارشان این است که ما را از این هدف دور کند و حتی شیطان برای این موضوع قسم خورده و گفته که من همه بندگان خدا مگر بندگان مخلص را از راه راست گمراه می کند.

 

ناصری یزدی افزود: آن چیزی که هدف خلقت است رسیدن انسان به سعادت و زندگی ابدی است که ما منتظرش هستیم و به ما رسیده است؛ هیچ کسی نمی تواند از این تخطی کند؛ این سیری که ما از کجا شروع کردیم و به کجا می رسیم محتوم بر آدم است ونمی تواند از این مسیر جدا شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه خدای متعال برای بندگانش بد نمی خواهد و در روایات داریم که همه عالم را برای انسان خلق کرده و انسان را برای خودش افزود:  به همین دلیل اولین کار انسان شناخت خدای متعال است و این شناخت را خداوند فطری قرار داده و فطرت ما خدایی است.

 

وی تصریح کرد: حتی کسانی که خدا را قبول ندارند هم در گرفتاری ها به فطرت خود باز می گردند و از او کمک می خواهند، این نشان می دهد که انسان در زندگی همیشه فطرت خدایی دارد ولی دنیادوستی ما را از این مسیر دور کرده است.

 

امام جمعه یزد بیان اینکه شیطان ها ما را به جای حرکت در مسیر درست به سمت دوستی و ارتباط با حیوانات می کشانند گفت: انقلاب امام ما یک انقلاب درونی و عقیدتی و تحولی بود، تحول از روحیه حیوانیت به انسانیت و از بی سعادتی به سعادت بود؛ تحولی که از غیر خدا قطع می کرد و به خدا وصل می شد.

 

ناصری یزدی تصریح کرد: معلمان و مربیانی که با دانش آموزان ارتباط دارند باید مسئولیت های خود را بدانند و احساس مسئولیت نسبت به این نوجوانان و جوانان داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آینده این دانش آموزان با معلمان است، من از معلمان سوال پرسیدم که شما چه میخواهید به آنها آموزش دهید؛ این را من بارها و بارها گفتم که سیستم آموزشی که ۱۰۰ سال قبل انگلیسی ها به ایران تحمیل کردند چند اشکال اساسی دارد که هنوز اشکالات آن را درست نکردیم و این سیستم دقیقا آنطور که غربی ها می خواهند ما را بار می آورد.

 

وی با طرح این سوال که غربی ها چه می خواهند که ما در آموزش داشته باشیم گفت: اولا اینکه ما با خدا ارتباط نداشته باشیم، دوم با فکر و اندیشه سر و کار نداشته باشیم و تحلیل گر، تلاشگر، عمیق نباشیم و همیشه دروس را حفظ کنیم؛ به این ترتیب وقتی ما ۱۵ یا ۱۶ سال درس خواندیم اولا از مبانی دینی و اعتقادی خودمان دور می شویم و از سبک زندگی و هدف زندگی آگاهی نداریم و ناچاریم الگوبرداری کنیم و غربی ها خودشان را الگوی خوب به ما معرفی می کنند.

 

امام جمعه یزد افزود: ثانیا به ما تحلیل و تفکر را یاد ندادند لذا بعد از ۱۶ سال ناچاریم که ۱۶ هزار دانشجو را بیکار تحویل جامعه دهیم و الان اکثر بیکاران ما در جامعه تحصیل کردگان هستند، چطور شده که میلیاردها میلیارد برای این دانش آموزان هزینه شده و الان بیکار باشند؟ یا اینکه نخبگانمان را به خارج کشور می برند و کارهایی به آنها می دهند که همیشه از غربی ها پایین تر باشند.

 

ناصری یزدی ادامه داد: سه چیز در آموزش ما باید وارد شود، یکی تدین به معنای خدا شناسی و دین مداری است که به این وسیله گناه نکند و تعهد داشته باشد و تکیه به خدا داشته باشد و خداباور باشد؛ این را به ما نمی دهند و ۲۰۳۰ هم همین است، به ما دادند که ما این تدین را نداشته باشیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد دومین مورد را تفکر دانست و گفت: تفکر در آموزش ما ندادند و به همین دلیل به ما گفتند بخوان، حفظ کن و نمره بیار، یک دانش آموز در روز ساعت های بسیار زیادی درس می خواند ولی حتی یک ساعت هم فکر نمی کند، معلم هم یک فرمول به دانش آموز یاد می دهد و فردا دقیقا همان را از او می پرسد و دانش آموز هم هیچ فکری نمی کند که آیا این فرمول راه بهتری دارد؟

 

وی افزود: در مسیر آموزش ما فکر کردن نیست، آیا دانش آموزان برای درس خواندن فکر می کنند؟ من حتی از برخی استادان پرسیدم که آیا خودتان در مورد مباحث درسی فکر می کنید که گفتند نه فکر نمی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه سومین مورد تعقل است ادامه داد: یک مسئولیت بزرگ برعهده معلمان ما قرار گرفته است و آن اینکه دانش آموزانمان را با تربیت دینی رشد دهیم و این ویژگی ها را در وجود آنها ایجاد کنیم.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر در آموزش ها و هر کار دیگر ما خدا و قرآن باشد هم دنیا و هم آخرت ما آباد می شود ولی اگر نباشد نه دنیا را و نه آخرت را نداریم.

 

ناصری یزدی ادامه داد: الان مردم احتیاج به ماسک و ضد عفونی دارند ولی به دلیل اینکه خدا و دین در وجود بعضی افراد نیست، آنها اقدام به احتکار ماسک و مواد ضدعفونی می کنند و هیچ فکری نمی کنند که شاید مردم بمیرند؛ بی انصاف الان مردم نیاز دارند تو به جای اینکه حتی اگر نداری بخری و در اختیار آنها بگذاری از آنچه هست هم دریغ می کنی؟

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد به رویکرد ظالمانه استکبار علیه ایران اشاره کرد و افزود: انگلیسی ها از ابتدا تاکنون به ایران همیشه خیانت کردند، آمریکایی ها هم همینطور، این دشمنی ها باید برای دانش آموزان به درستی تبیین شود.

 

وی گفت:  برای تبیین این موضوع می توان مسابقه ای بین دانش آموزان برگزار کرد و از آنها خواست هر کاری که آمریکایی ها و انگلیسی ها برای منافع ایران انجام دادند را بیان کنند، قطعا خودشان متوجه می شوند که هر کدام از کارهای آنها تنها برای تامین منافع خودشان و چپاول ملت ایران بوده است.

 

امام جمعه یزد افزود: الان آمریکایی ها گفته اند که نگذارید ایران طعم زندگی بدون نفت را بفهمد و به هر طریقی هست کاری کنید که ایران بتواند مقداری نفت را بفروشد و همیشه وابسته به نفت باشد، چرا که اگر ایران از نفت مستقل شد، هیچ زمانی نمی توان جلوی پیشرفتش را گرفت.

 

ناصری یزدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان یزد خوب عمل کرده گفت: معلمان و آموزش و پرورش خیلی خوب عمل کردند ولی بعضی ها در عرصه بیمار هستند و همچنان به دنبال آموزش رقص به دانش آموزان و تحقق سند ۲۰۳۰ در جامعه هستند.