به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ اظهار داشت: وظیفه ما این است که با نیازمندی‌های اقشار جامعه که سوداگری می‌کنند به ویژه امروز که در برخی شهرها ویروس کرونا سبب ایجاد بیماری شده است برخورد جدی شود.

 

وی موضوع مطروحه در این پرونده را اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دانست و تصریح کرد: اقلام احتکار شده با قیمت دولتی در اختیار اداره صمت برای عرضه به گروه‌های نیازمند قرار گرفته است.

 

این مقام قضایی برخورد با افراد سوداگر که در زمان بحران اقدام به احتکار وسایل ضروری می‌کنند را لازم دانست و گفت: این روزها در برخی از شهرها افراد سودجو با توجه به مطرح شدن بحث ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌کنند و متاسفانه سودجویان حتی سلامت مردم را نیز به خطر انداخته بودند.

 

دادستان اشکذر در پایان از همکاری نهادهای انتظامی و اطلاعاتی در راستای شناسایی و برخورد با هرگونه احتکار، گرانفروشی و موارد دیگر تخلف در این حوزه تقدیر کرد و افزود: در شرایط حساس کنونی با هرگونه اقدام علیه سلامت و آرامش روانی جامعه براساس قانون و با جدیت برخورد می‌شود.