قمی با اشاره به اقدامات در زمینه بیماری کرونا در استان یزد گفت: بیمارستان بحران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد می شود.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « حمید رضا قمی» در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر یزد در زمینه بیماری کرونا گفت: تاسیس بیمارستان شرایط بحرانی در جوار بیمارستان شهید صدوقی یزد از جمله اقدامات ما در زمینه بیماری کرونا است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد به سرعت ساخته شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ما همسو با متولیان بهداشت شهر عمل می کنیم و با دانشگاه علوم پزشکی یزد همکاری متعددی داریم.

 

وی افزود: با توجه به  این که یزد شهر مقصد گردشگری است، طرح بررسی مبادی ورودی شهر در حال بررسی است .

 

قمی با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: طرح باز پیرایی پارک ها به صورت جدی در حال پیگیری است که ۷۱ پارک در زمینه این اقدام صورت می گیرد که اولین فواره نمایشی در پارک مارکار با همکاری نیروهای داخل استان در حال انجام است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در حال توسعه است و الان قرارداد اتوبوس های بی آر تی در حال انجام است که بودجه آن از دولت نیز تصویب شده و تا الان ۱۸ دستگاه اتوبوس قدیمی از دور خارج شد و جایگزین شده است.

 

وی افزود:  کنترل تولید نخاله آسفالتی و ایجاد آسفالت از این نخاله ها از جمله اقدامات دیگر ما است.

 

این عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: خواهر خواندگی یزد و پوتی گرجستان، بررسی خواهرخواندگی یزد و بولونیا و ونیز، نشست طلایه داران گردشگری و کلان شهرها در یزد، مناسب سازی فضای شهری برای معلولان، اپلیکیشن خریداری زباله های خسک مردم از جمله اقدامات دیگر ما است.

 

قمی بیان کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان در زمینه شهر هوشمند توسط بخش خصوصی را دنبال کرده ایم که می تواند در زمینه شهر هوشمند گام موثری بردارد.

 

وی افزود: تحقق ۵۴ درصدی پروژه های عمرانی تا پایان دیماه از جمله اقدامات دیگر ما است.

 

وی با اشاره به اقدامات در زمینه سگ های ولگرد گفت: سگ های ولگرد محدوده جغرافیایی نمی شناسند و همکاری دستگاه های مختلف را می طلبد و در این راستا نیز پروتکول را انجام می دهیم اما همکاری دستگاه های مختلف را می طلبد و نیازمند بسته ای هستیم که تمام شهرهای استان آن را انجام دهند.

 

وی افزود: سه خط بی آر تی پیشبینی شده که ترمینال اتوبوس رانی غدیر تا پارک دانشجو در فاز اول اجرایی شد و پس از آن میدان شهید سلیمانی تا دروازه قرآن و خط سوم نیز از آیت الله کاشانی و شهید رجایی و بلوار جمهوری است.

 

این سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به بحث کرونا ما تشویقی برای مسافرت عید به یزد نداریم و حفظ مردم برای ما بسیار مهم است و با توجه به آسیب پذیری مردم ما، بنا بر ترغیب برای گردشگری نداریم.