راه اندازی دستگاه تشخیص بیماری کرونا در یزد

شهردار یزد با اشاره به اینکه دستگاه تست کرونا از سوی شهرداری خریداری و روزهای آینده در یزد نصب می‌شود، گفت: این دستگاه روزانه قادر به انجام ۹۰ تست بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی در نشست علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: در جلسات متعددی که با مدیران علوم پزشکی در استان داشتیم، مشکل اساسی بحث دستگاه آزمایش این بیماری مطرح شد.

 

وی با تاکید براینکه این دستگاه در کشور موجود است و تنها باید نقدینگی آن تامین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای شورای شهر و تعامل موجود، به علوم پزشکی قول مساعدت دادیم که این دستگاه تشخیص را به عنوان کوچکترین کاری که می‌توان در این حوزه انجام داده به مردم و مجموعه درمانی شهر هدیه کرد.

 

شهردار یزد با بیان اینکه به گفته مدیران دانشگاه، این دستگاه می‌تواند روزانه ۹۰ تست را پاسخ بدهد، گفت: با توجه به هماهنگی‌های لازم صورت گرفته دستگاه آماده است و پس از تامین نقدینگی، این دستگاه به استان یزد منتقل می‌شود و در دو یا سه روز آینده در محل در نظر گرفته شده در یزد راه‌اندازی می‌شود.

 

وی افزود: این دستگاه پس از مهار بیماری کرونا، می‌تواند در زمینه‌های مختلف درمانی و تشخیصی استان یزد مورد استفاده قرار گیرد و خدمات بسیار خوبی به شهر ارائه شود.

عزیزی بندرآبادی ادامه داد: پیشنهاد دادیم که نخستین مرکز مدیریت بحران زیستی را در شهر یزد ایجاد کنیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، تصمیم بر این شد که زمینی به وسعت یک هزار متر مربع برای این موضوع در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه تسطیح زمین این مجموعه همین امروز شروع شده خاطرنشان کرد: منتظر هستیم نقشه این مجموعه به ما داده شود و در اسرع وقت کارهای ساخت آن را انجام دهیم.

 

اورژانس، انبار بحران، ساختمان جلسات و محل استراحت کادر فعال در این محل از جمله ویژگی‌های این مجموعه است گفت: اگر خدای ناکرده این بیماری گسترش پیدا کرد، می‌توان تمام این مجموعه را به عنوان محل درمان این بیماری در نظر گرفت.

 

در این  نشست خرید این دستگاه با رای مثبت تمام اعضا مورد تایید قرار گرفت