شهردار مراغه با بیان اینکه حفظ درختان و فضای سبز اولویت این شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی است گفت: برای تعریض و مسیرگشایی خیابان قدوسی، ناچار به قطع درختان شدیم.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در قالب طرح جامع شهری در شورای ترافیک تصویب شده و از محل مدرسه سابق امیرکبیر تا میدان شهرداری اجرا خواهد شد.
وی گفت: نزدیک به ۲۰ اصله درخت برای اجرای این طرح قطع شده که برخی از آنها فرسوده و خطرساز بودند و سایر درختان واقع در مسیر به استفاده از ماشین آلات مخصوص، در پارک جنگی کاشته خواهند شد.
احمدی ادامه داد: مصالحه لازم با آموزش و پرورش نیز برای تملک مدرسه در حال تخریب امیر کبیر انجام شده و این ملک هم اکنون برای تعریض خیابان شهید قدوسی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این مدرسه براساس نظر کارشناسان فنی و سازمان نوسازی مدارس فرسوده است و قابل استفاده آموزشی نیست.
وی افزود: عقب کشی و تخریب این مدرسه برای تعریض خیابان با نظارت فنی میراث فرهنگی و با در نظر گرفتن محدوده و فاصله قانونی از حریم برج تاریخی گنبد غفاری انجام می شود.
شهردار مراغه با اشاره به موقوفه بودن ضلع غربی و پارک حاشیه این طرح ادامه داد: اقدامات لازم برای مصالحه با متولی این پارک برای تعریض و عقب کشی انجام شده است.
احمدی با بیان اینکه این پارک سال ها در اجاره شهرداری بوده است اضافه کرد: درختان کاشته شده و حتی قطع شده در این پارک سال ها پیش از سوی شهرداری و برای توسعه فضای سبز کاشته و غرس شده است.
وی افزود: توسعه و توجه به فضای سبز شهری اولویت شهرداری مراغه بوده و در این راستا سالانه حدود چهار هزار اصله درخت در مناطق مختلف این شهر کاشته می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز عمومی و پارک ها در شهر مراغه حدود ۱۴ متر مربع بوده که با احتساب فضاهای سبز خصوصی، این میزان به حدود ۲۷ متر مربع و بیش از استاندارد جهانی که ۲۵ متر مربع است می رسد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.