دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی خواستار انجام تمهیدات مناسب برای جلوگیری از انتشار ویروس این بیماری در کلیه شهرک‌های صنعتی استان شد.
کریم صادق‌زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار، با اشاره به نگرانی جامعه کارگری بزرگترین شهر صنعتی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با ورود کرونا ویروس به شهرستان تبریز متولیان حوزه سلامت و مسئولان دولتی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری در نقاط مختلف شهرستان اتخاذ کرده و با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و لغو اجتماعات؛ نگرانی جامعه را به حداقل رساندند.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز به جمعیت کثیر کارگری شهرستان تبریز اشاره کرد و افزود:در شهر صنعتی نزدیک به ۵۰۰ هزار کارگر بیمه شده است و چند هزار کارگاه با کد بیمه ای و این نگرانی وجود دارد که اگر تدبیری در راستای اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد قطعا شاهد شیوع این ویروس در بین جامعه کارگری تبریز خواهیم بود.
صادق‌زاده تصریح کرد: استفاده از سرویس‌های عمومی برای جابجایی کارگران از محل کار به منزل، صرف غذا به صورت دسته جمعی در رستوران‌های واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال گروهی در برخی بخش‌های واحدهای تولیدی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و کارگران با مراجعه به خانه کارگر خواستار اتخاذ تمهیدات و ساز و کار مناسب هستند.
وی خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری و قصور در این خصوص احتمال بروز هرگونه فاجعه در حوزه سلامت را تشدید می‌کند و در نتیجه پیشگیری از شیوع آن غیر قابل کنترل خواهد بود.
صادق‌زاده از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی و خانه های بهداشت کارگری تبربز، مسئولان عالی شهرستان و مدیران کارخانجات خواست تا با ایمن‌سازی محیط‌های کارگری اجازه ندهند که سلامت جامعه کارگری با تهدید مواجه شود.
او تصریح کرد: در این برهه هیچ پیشنهادی بابت تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی نمی‌دهیم؛ چرا که نباید اجازه داد ویروس دیگری مانند ویروس اقتصادی به ویروس کرونا در کشور اضافه شود و معتقدیم که این ویروس با تدبیر قابل شکست است.