معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر روز به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.
به گزارش جارچی اخبار، روزبه رجایی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا را در استان، ۴۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۸۱ نفر از مبتلایان قطعی و مشکوک به ابتلا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
وی افزود: همان‌طور که انتظار داشتیم و رفتار ویروس کرونا در سایر کشورها نیز نشان داده بود، حجم مراجعات به مراکز درمانی و آمار مبتلایان به این ویروس رو به افزایش است و هر روز به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.
روزبه رجایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان سطح آمادگی خوبی دارند و از روز شنبه نیز تیم‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بررسی امکانات و تجهیزات و نحوه رسیدگی به مراجعان، به مراکز درمانی شهرستان‌ها اعزام شده‌اند.
مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت و مقابله با کرونا نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه‌ها و اقدامات ضروری در روزهای آینده بیان کردند و از اقدامات انجام یافته برای اجرای مصوبات این ستاد گزارش دادند.