شهردار مراغه گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن امسال ۷۷ درصد از ردیف‌های درآمدی بودجه محقق شد ه است.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، حدود ۶۸.۵ میلیارد تومان از این بودجه محقق شده و با توجه به درپیش بودن روزهای پایانی سال پیش بینی می شود این میزان به ۱۰۰ درصد نزدیک شود.
وی ادامه داد: تحقق این میزان از بودجه ۸۹ میلیارد تومانی مصوب شهرداری مراغه در حالی است که وضعیت اقتصادی و رکود بازار مسکن و ساخت و سازها بیش از هر زمانی احساس می شود.
وی با بیان اینکه سال جاری به عنوان سال عمران و آبادانی شهری است، اضافه کرد: تخصیص حدود ۴۸.۵ درصد از بودجه سال جاری به بخش عمرانی در طول سالیان اخیر بی سابقه بوده و نشان از رویکرد عمرانی شهرداری است.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده عمران شهری مراغه گفت: تعرض پل دژبانی و احداث بوستان نیایش در کنار نهضت آسفالت ریزی و پیاده رو سازی مهم ترین طرح های اجرا شده در سال جاری توسط شهرداری بوده است.
وی افزود: آغاز عملیات اجرایی طرح های احداث خیابان های ۶۵ متری، ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی حد فصال میدان سهند تا میدان مادر و ۳۵ متری الغدیر به گلشهر از جمله طرح هایی است که در سال جاری آغاز شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های مسیرگشایی که درو طول سال های اخیر کم نظیر بوده، زمینه ساز گشودن گره های کور ترافیکی درون شهری مراغه در سال های آینده و نیز توسعه شهر است.
وی با اشاره به بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی شهرداری مراغه برای سال آینده اضافه کرد: سال آینده نیز سال ویزه ای برای اجرای طرح های بزرگ عمران شهری به ویژه طرح های مسیرگشایی خواهد بود.
شهردار مراغه گفت: با رایزنی های انجام شده، با مشارکت و سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) طرح های بزرگ عمرانی نیز در سال آینده در شهر مراغه انجام می شود.
احمدی افزود: اجرای چند روگذر و نیز احداث مجتمع های مسکونی ارزان قیمت از جمله طرح هایی است که با مشارکت این نهادها در شهر مراغه در سال آینده انجام خواهد شد.
مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.