اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با صدور بیانیه‌ای از مدیران ارشد استانی خواستند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با اتخاذ تدابیری از سفرهای ورودی به استان آذربایجان شرقی ممانعت کنند.
به گزارش جارچی اخبار، در این بیانیه که روز شنبه صادر شد آمده است: همانگونه که عموم شهروندان اطلاع دارند با ورود ویروس کرونا به کشورمان، آذربایجان شرقی و تبریز نیز درگیر شیوع این ویروس شده است.
ما اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز از نخستین روز اعلام رسمی ورود این ویروس به تبریز تمام تلاش خود را از جایگاه نمایندگی مردم برای نظارت بر روند کنترل و مدیریت این بحران و اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش شیوع این ویروس به کار بسته ایم.
لذا در ادامه این روند و با نزدیک شدن به ایام پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز لازم دیدیم نکاتی را در این راستا با شهروندان، مدیران و مسوولان امر در میان بگذاریم.
در این بیانیه از مدیران ارشد استانی درخواست شده تا برای نزولی شدن شیب شیوع این بیماری، در روزها و هفته های آتی تدابیری را در ارتباط با ممانعت از سفرهای ورودی به استان اتخاذ کنند و
در این راستا انتظار می رود ممنوعیت و عدم امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ ها، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها و مسافرخانه‌ها بصورت رسمی اعلام و اجرایی شود.
همچنین موضوع کنترل ورود و خروج و پایش مسافران ورودی به استان حتما بطور دقیق و با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
در این بیانه از شهروندان و هم استانی ها درخواست شده تا با توجه به وضعیت حاد استان های کشور و علی الخصوص نواحی شمالی و مرکزی، جهت حفظ سلامت خانواده، هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران از سفر به خارج از استان جدا خودداری کنند و شهروندان و هم استانی ها جز در موارد خیلی ضروری از سفرهای داخل استانی نیز پرهیز کنند تا مدیریت عدم شیوع در سطح شهرستان های استان نیز به نحو مطلوب تری ادامه یابد.
اعضا شورای اسلامی تبریز از شهروندان این شهر درخواسته تا همچون روزهای گذشته سفرهای درون شهری خود را به حداقل ممکن رسانده و با عدم حضور در سطح شهر، امکان تسریع شیوع این بیماری را کاهش دهند و با پرهیز از انجام خریدهای غیرضروری، خریدهای مربوط به آغاز سال جدید را نیز به هفته های آتی موکول نمایند تا بتوانیم شروع سال جدید را با کمترین آسیب و همراه با سلامت همشهریان داشته باشیم.
در این بیانیه از شهروندان خواسته شده تا موارد بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را که از طریق رسانه ملی و رسانه های عمومی منتشر می شود، بصورت دقیق رعایت کرده و شهرداری تبریز نیز تا اطلاع ثانوی مانع از برپایی بازارهای هفتگی و محله ای در سطح شهر تبریز شود.
اعضا شورا از شهرداری تبریز خواستند تا طبق روال روزهای گذشته با جدیت موضوع ضدعفونی کردن معابر عمومی، مکان‌های حضور و تردد شهروندان همچون بازار تبریز، ایستگاه های اتوبوس، مترو و ترمینال، اتوبوس ها و واگن های مترو و تاکسی‌ها را با اولویت نواحی پیرامون بیمارستان ها و مراکز درمانی را پیگیری نماید و با هماهنگی ارگان های مسئول نسبت به تهیه و توزیع کالاهای بهداشتی مورد نیاز (مواد ضدعفونی کننده و ماسک) در سطح شهر برای شهروندان و کارکنان شهرداری اقدام نماید.
در این بیانیه از رستوران ها، پمپ بنزین ها و سایر اصناف و مکان های عمومی که فعالیت خود را بنا به ضرورت در روزهای آتی و ایام نوروز ادامه خواهند داد درخواست می گردد تمام ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده برای ضدعفونی کردن این اماکن را بصورت کامل اجرا نمایند و صاحبان کسب و کارهای فعال در شهر تبریز خواسته شده تا در صورت امکان ارائه خدمات را بصورت اینترنتی یا تلفنی انجام دهند.
اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این بیانیه از تلاش های شبانه روزی جامعه پزشکی و کادرهای درمانی قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرده اند با همدلی و همراهی تمام مسئولان و شهروندان هرچه زودتر این بحران پایان یابد و آرامش و نشاط به جامعه و کشور بازگردد.