مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح اشتغالزایی آستان قدس رضوی در زمینه پرورش دام در مناطق محروم ارسباران از توابع این استان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، محمدیوسف شاکری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس این طرح که با همت و سرمایه معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و تلاش خادمیاران عرضه کارآفرینی اجرا می شود، ۱۰۵ نفر بطور مستقیم و ۲۰۸ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را زدودن چهره محرومیت از روستاهای شهرستان های هوراند و اهر اعلام کرد و اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت مردم این نواحی محروم به شهر از اهداف این طرح است.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس این طرح، تعداد ۵۳۴ راس گوسفند با هماهنگی فرمانداری، مدیریت جهاد کشاورزی و دامپزشکی این شهرستان ها، تحویل روستاییان محروم منطقه شده است و تا پایان سال جاری تعداد گوسفندان تحویلی به آنان به ۳ هزار و ۱۵۰ راس می رسد.
شاکری، با بیان اینکه این طرح ۵ ساله اجرا می شود، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی و آموزش دامپروری صنعتی و مدرن برای روستاییان از طریق استفاده از تکنولوژی و فن آوری های روز دنیا، استفاده از فلاشینگ، سیدرگذاری در راستای افزایش بهره وری و دوقلوزایی و استفاده از زیرساخت‌های موجود منطقه از دیگر اهداف این طرح است.
وی یادآوری کرد: در این طرح برای هر یک از دام ها شناسنامه در نظر گرفته می‌شود و با نظارت و استفاده از اساتید مجرب دامپزشک و علوم دامی خادمیار سعی می شود یک دامدار آموزش دیده را که توان کارآفرینی برای دیگران را نیز دارد وارد این چرخه کرد.