به گفته نایب رییس شورای اسلامی تبریز با موافقت مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی این شهر، باغ فرهنگ تبریز ( باغ کتاب) با الهام از سبک باغ‌های ایرانی برای کاربری‌های فرهنگی بازآفرینی می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، سونیا اندیش، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هم اندیشی برخی اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و طراحان برتر این مجموعه در ارتباط با باغ فرهنگ تبریز، افزود: اعضای شرکت کننده در این جلسه مصمم هستند فضای کنونی این مجموعه و ساختمان های آن را که به نوعی با خاطرات جمعی از شهروندان تبریزی گره خورده را حفظ و با طراحی مجدد کارکردهای مورد نظر خود در حوزه فرهنگی را در ساختمان های موجود فراهم کنند.
وی با بیان اینکه ایده ابتدایی ایجاد این پارک به عنوان باغ کتاب تبریز مطرح شده بود، اظهار داشت: پس از طی روند مطالعاتی و پیشنهادات اهالی فرهنگ تبریز، این مجموعه علاوه بر موضوع کتاب به یک مجموعه فرهنگی با در نظر گرفتن نیازهای فرهنگی شهروندان تبدیل می شود.
نایب رییس شورای اسلامی تبریز گفت: کاربری‌های مورد نظر در این مجموعه از جمله شامل کتابخانه، سالن های مطالعه، همایش، کنفرانس و خوانش، تماشاخانه و سالن تئاتر، نگارخانه و گالری، بخش صدا و موسیقی، مجموعه کودک و کتاب، کافه هنر، گالری محیطی، مجموعه صنایع دستی، سینما، آمفی تئاتر روباز، هاب کارآفرینی و خلاقیت، مجموعه ویژه شهروندان ناشنوا و نابینا، کارگاه و آتلیه های هنری و کافه مطبوعات است.
اندیش، با اشاره به اینکه تلاش می شود بخش مهمی از این کاربری ها در این مجموعه ایجاد شود، ادامه داد: با توجه به تصویب بودجه‌ این مجموعه در بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز، فاز عملیاتی آن در سال آینده برای پاسخگویی به خواست‌ اهالی فرهنگ و هنر آغاز می شود.
وی یادآوری کرد: با توجه ویژه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی این شهر به موضوع فرهنگ، این پروژه فرهنگی درخور شهروندان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر اجرا می شود.
ساختمان باغ کتاب تبریز یک عمارت قدیمی در یکی از پر رفت‌ و آمدترین خیابان‌های این شهر است که از ۳ طبقه و یک حیاط زیبا و قدیمی تشکیل شده و بعد از بازسازی به‌ عنوان محیطی فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گرفته است.