عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: همه موازین شرعی و بهداشتی فوت شدگانی که جواب آزمایشات کرونای آنها مثبت اعلام شده است، رعایت می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا ویروس مراغه اظهار داشت: تدفین فوت شدگان با حضور و نظارت کارشناسانی که آشنایی کامل به مسائل شرعی دارند و در خصوص نحوه دفن افراد کرونایی آموزش های لازم دینی را سپری کردند، انجام می شود.
وی گفت: مردم به صحبت ها و شایعات مطرح شده در خصوص نحوه دفن فوت شدگان توجه ای نکنند چرا که واجبات شرعی انجام می شود.
وی افزود: در خصوص نحوه انجام مسائل و تشریفات شرعی با توجه به فتوای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تمامی موارد رعایت می شود و در این خصوص خاطر بازماندگان فوت شدگان کرونا مکدر نشود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: از ابتدا شیوع این ویروس در کشور پیش بینی های لازم در شهرستان با برگزاری جلسات مختلف هماهنگی انجام و بیمارستان های شهرستان را برای بستری بیماران احتمالی آماده کردیم.
حمید شکری گفت: در حال حاضر شهرستان در خصوص مقابله با بیماری کرونا در کنترل بوده و از مردم مراغه درخواست می شود تا از حضور در تجمعات و مراسمات پرهیز کنند.
وی گفت: بهترین راه پیشگیری پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت موارد بهداشتی و توجه به توصیه های متخصصان در این خصوص است.
شکری افزود: در حوزه ضدعفونی خوشبختانه در شهرستان پیشرفت های خوبی داشتیم و تاکنون بیش از ۱۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی توزیع شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده در شهرستان استفاده می شود.
وی گفت: با استقرار اکیپ های نظارتی و بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، کنترل ورودی و خروجی های شهرستان تشدید می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.