سرمربی تیم جوانان ماشین‌سازی دلایل موفقیت تیمش را در مسابقات کشوری بیان کرد.
رسول علیزاده از جمله بازیکنان با اخلاق فوتبال تبریز است که سابقه حضور در تیم‌های گسترش‌فولاد و ماشین‌سازی در سطح لیگ‌برتر ا دارد. وی که سالها به‌ عنوان کاپیتان در این تیم‌ها فعالیت داشته و به خوبی با رهبری و هدایت تیم آشنا است، بعد از خداحافظی از دنیای حرفه‌ای فوتبال، در حرفه مربیگری فعالیت کرده و در این فصل هدایت تیم جوانان ماشین‌سازی را بر عهده دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، تیم فوتبال جوانان ماشین سازی تبریز با هدایت رسول علیزاده در مرحله اول لیگ‌یک کشور عملکرد خیره کننده‌ای داشت و مقتدارانه راهی مرحله دوم شد. این تیم در این مرحله از مسابقات نیز که به میزبانی شهر گراش استان فارس برگزار شد، عملکرد خوبی داشت و موفق به صعود شد.
رسول علیزاده ‌درخصوص ارزیابی کلی خود از مرحله اول مسابقات لیگ ‌یک کشور اظهار داشت: ‌طی مسابقات مرحله اول ۳ تیم خوب در گروه ما بودند که رقابت نزدیکی با هم داشتیم. غفاری که همراه ما صعود کرد، نود ارومیه هم به پلی آف راه یافت‌.
سرمربی تیم فوتبال جوانان ماشین‌سازی با بیان اینکه همه تیم‌های برای صعود وارد مسابقات شده بودند، افزود: تفاوت زیادی بین تیم ها نبود و بازیکنان ما عملکرد بسیار خوبی داشتند و بحمدالله موفق به صعود شدیم.
وی در ادامه با اشاره به شرایط دشوار مسابقات مرحله دوم لیگ‌ یک جوانان کشور بیان داشت: در مرحله دوم شرایط دشواری داشتیم، علاوه بر تفاوت آب و هوای منطقه ما با استان فارس، برگزاری ۳ بازی در ۵ روز بسیار سخت بود و فشار زیادی به بازیکنان‌مان وارد شد. حتی برای بازیکن بزرگسال حرفه‌ای هم این شرایط سخت است. علاوه بر این امکانات پزشکی و ریکاوری زیادی هم نبود که بازیکنان را در شرایط مسابقه نگه داریم. بازیکنان‌مان واقعا از جان مایه گذاشتند و ایثار کردند.
علیزاده با تاکید بر اینکه باید در اعطای میزبانی مسابقات تیم‌‌های پایه معیارهای فوتبال حرفه‌ای مدنظر باشد، خاطرنشان کرد: معیارهایی مانند زمین مناسب و امکانات اسکان باید مورد توجه باشند که شرایط بهتری برای تیم ها فراهم شود. در شرایط کنونی برگزاری مسابقات به صورت مجتمع، شانس، بیشتر از توانایی تیم‌ها در موفقیت دخیل است و زمین نامناسب که صرفا تیم میزبان با آن آشنا است و داوری‌ها هم اغلب به نفع تیم میزبان است و به طور کلی شرایط برابر رقابت زیر سوال می‌رود.
رسول علیزاده با بیان اینکه یکی از الز‌امات موفقیت تیم‌های پایه داشتن زمین اختصاصی است، تصریح کرد: محدودیت در تیم‌های پایه بسیار زیاد است. از طرفی بازیکنان اغلب دانش‌آموز هستند و صرفا بعد از ظهرها امکان برگزاری تمرین است و به همین خاطر هر تیم پایه می‌بایست یک زمین اختصاصی داشته باشد که با تایم آزاد برنامه‌های مدنظر را اجرا کنیم. بعد از آن امکانات اردویی نیز تاثیر زیادی در بالا بردن سطح بازیکنان دارد.
سرمربی تیم فوتبال جوانان ماشین‌سازی درخصوص برنامه تیمش برای کسب آمادگی بیشتر برای مرحله بعدی مسابقات اظهار داشت: ما از تیم‌های نوجوانان و زیر ۱۷ سال بازیکن داریم و در مرحله بعدی، به تیم‌های رده سنی پایین توجه داریم تا بازیکنانی که شرایط مطلوبی دارند را به تیم اضافه کنیم. امید زیادی به لیگ برتری شدن داریم و بازیکنان مان واقعا خوب هستند.
سرمربی تیم فوتبال جوانان ماشین‌سازی در ادامه اظهاراتش از برگزاری مرحله بعدی مسابقات لیگ ‌یک جوانان کشور در نیمه دوم اسفند ماه خبر داد و یادآور شد: حریفان ما در مرحله بعد تیم‌های غفاری قزوین، دهکده طلایی بابل، شاپور دزفول، هلال احمر گراش و امید سبز شیراز هستند ولی زمان مسابقات مشخص نیست و فعلا بلاتکلیف هستیم و این امر شرایط را سخت‌تر کرده، ما نمی‌دانیم که تمرینات را به چه شکل برنامه‌ریزی کنیم که در زمان مسابقات به آمادگی مطلوب برسیم.
رسول علیزاده در پایان اظهاراتش از حمایت‌های مالک باشگاه تشکر کرد و بیان داشت: رفت و آمد تیم‌مان با هواپیما تاثیر بسیار زیادی در حفظ آمادگی در مسابقات اخیر داشت و جا دارد که از تلاش‌های مدیرعامل باشگاه و آقایان آذرنیا، باغ‌آبادی و افتخاری هم تشکر کنیم که نهایت همکاری را با ما داشتند.