معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از توزیع سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از کرونا به صورت رایگان در مناطق محروم شهرستان از سوی آماد پشتیبانی منطقه شمالغرب نزاجا خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، حمید شکری روز شنبه در حاشیه توزیع مواد ضدعفونی کننده گفت: اکیپ های تب سنجی آماد پشتیبانی منطقه شمالغرب نزاجا مستقر در مراغه علاوه بر توزیع محلول های ضدعفونی کننده در مناطق محروم در حال ارائه خدمات هستند.
وی گفت: ارائه بروشور در راستای اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا و راه های پیشگیری از آن از دیگر اقداماتی است که نیروهای ارتش در این مناطق در بین مردم پخش می کنند.
شکری افزود: با بسیج تمامی امکانات کنترل تمامی ورودی های شهرستان از جمله کنترل مسافران ورودی از طریق راه آهن، پایانه‌ها، فرودگاه و دیگر ورودی‌های شهرستان ضروری و لازم است.
وی گفت: همچنین ۵ اکیپ در طول روز و ۲ اکیپ در طول شب توسط شهرداری اماکن عفونی و معابر شهر را در راستای مقابله با کرونا سم پاشی و ضدعفونی می کنند.
کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.