رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا را دغدغه اصلی و مهم این سازمان خواند.
به گزارش جارچی اخبار، اکبر فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی گفت: متخصصین و کارشناسان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با توجه به وضعیت فعلی صادرات محصولات کشاورزی از استان، باید تمهیداتی بیاندیشند تا بتوان از وضعیت موجود خارج شده و صادرات تولیدات کشاورزی را از سر گرفت.
وی با اشاره به فرمایش مقام رهبری که دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان کشور را به عنوان مدافعان سلامت جامعه یاد کردند، اظهار داشت: در حال حاضر هر بخش باید در حوزه کاری خود در کنار رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، نسبت به انجام وظایف قانونی خود بسیار کوشا باشند.
فتحی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، یادآوری کرد: قرنطینه خانگی تا حد امکان یکی از موثرترین راه های مبارزه و پیشگیری از بیماری عفونی کرونا در سطح جامعه است و باید از حضور در مکان های عمومی و پرجمعیت اجتناب کرد.
وی با اشاره به پیش کاری های لازم معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان به لحاظ قرار گرفتن در فصل کاشت، گفت: نظارت بر توزیع نهال شناسه دار و کودهای شیمیایی و مبارزه با علف های هرز از تکالیف اصلی معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان در این مقطع زمانی است.
فتحی ادامه داد: تهیه و تامین مایحتاج کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در راستای کشت، داشت و برداشت با رعایت کامل موازین بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا جزو وظایف اصلی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است.
وی عدم تامین کودهای شیمیایی را منجر به افت عملکرد در واحد سطح بیان و اضافه کرد: تامین و توزیع نهادل های لیبل دار و شناسه دار و مجاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با همکاری نیروی انتظامی استان از توزیع نهال های غیرمجاز و بدون شناسنامه جلوگیری کرد.
فتحی بر پرداخت یارانه سود تسهیلات گلخانه ای و بند الف تبصره ۱۸ تاکید کرد و افزود: در این جهت معاونت بهبود تولیدات گیاهی با همکاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی پیگیری لازم را تا حصول نتیجه به عمل آورد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم رصد و پایش بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی استان توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، معاونت بهبود تولیدات دامی با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری را باید به کار بندند.
صادرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی که اشتغال زا و سودآور می باشد در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.