مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان دوره های آموزشی پرورش جلبک، زالو، ماهیان زینتی و کروکودیل برای استفاده از ظرفیت های ناشناخته در حوزه های اقتصادی بخش شیلات برگزار می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، قاسم جعفروند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت های ناشناخته ای در حوزه شیلات وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و در تلاش برای شناسایی این فرصت ها هستیم.
وی با بیان اینکه برای پرورش جلبک، زالو، ماهیان زینتی و کروکودیل اکنون متقاضی زیادی وجود دارد، ادامه داد: بخش زیادی از تولیدکنندگان هستند که بدون مجوز و بصورت نامناسب فعالیت دارند.
جعفروند هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را شناسایی نیروهای بالقوه و علاقه‌مند در زمینه تولید، فرآوری و صادرات در این بخش های تولیدی، توسعه کاربردهای آنها، ایجاد بستر لازم برای تحقیق و فرآورده‌های جانبی از محصولات تولیدی، ایجاد کارگروه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی در این زمینه، درمان بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی و اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با دستورالعمل‌های موجود در این بخش ها با مبانی، تغذیه و شرایط نگهداری، شناخت و تشخیص انواع گونه های پرورشی، بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن، محصولات جانبی و بررسی راهکارهای صادرات آشنا خواهند شد و در ادامه نحوه راه‌اندازی پرورش و تکثیر، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش را فرا خواهند گرفت.
جعفروند گفت: در پایان دوره آموزشی از فراگیران، آزمون گرفته می شود که پس از کسب نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره تکثیر و پرورش توسط سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی برای فراگیران صادر می شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: درصدد هستیم از تمام ظرفیت های ممکن در توسعه و شکوفایی بخش شیلات و امور آبزیان استان استفاده کنیم بر این اساس از دست اندرکاران، متخصصان و سرمایه گذاران علاقمند می خواهیم در این خصوص ما را همراهی کنند.