با شیوع کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش آن ستاد مبارزه با کرونای شهرستان سراب تعطیلی سه روزه بازارو اصناف را تصویب کرد.
به گزارش جارچی اخبار، فرماندار شهرستان سراب با تشریح مصوبات استاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: مقرر شد همه اصناف و واحدهای صنفی داخل و خارج بازار از فردا به مدت سه روز تعطیل شده و فروش هرگونه پوشاک و مواد غذایی و میوه و…به صورت دست فروشی و بساط خیابانی ممنوع است.
ایرج ثقفی افزود: در راستای اجرای این مصوبه صرفا واحدهای نانوایی، قصابی، موادغذایی و داروخانه ها به شرط رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن محل کسب مجاز به فعالیت هستند.
ثقفی گفت: مقرر شد سوخت گیری خودروها در محل پمپ بنزین‌ها توسط اپراتور جایگاه انجام شود و ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سراب تعطیل شده و حادثه دیدگان برای انجام امور اداری بعد از تعطیلات عید مراجعه کنند.
فرماندار سراب تاکید کرد: مبادی ورودی شهرستان توسط فرماندهی انتظامی مسدود و کنترل شده و از ورود خودروهای میهمان جلوگیری می‌شودو پلیس راهور خودروهای سایر شهرستان‌ها را متوقف و جریمه کند.
وی افزود: با توجه به احتمال شیوع بیماری و محدود بودن فضای بیمارستانی مقرر شد یکی از مدارس به تجهیزات پزشکی مجهز شود.
این گزارش حاکی است در شهرستان سراب تاکنون ۸۰ بیمار مشکوک بستری شدند که از این تعداد متاسفانه دو مورد قطعی کرونایی فوت و ۱۵ مورد نیز کرونا مثبت شدند.