رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: با توجه به لزوم پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا، نمازهای جماعت و مجالس ترحیم در مساجد این شهرستان برگزار نمی‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام فریدون مطهری روز چهارشنبه افزود: براساس مصوبات بهداشتی، برگزاری مجالس ترحیم، شب هفت، چهلم، عید سیاه و سایر مجالس از سوی خانواده های معزا و نیز آیین های عزاداری در مساجد و تکایای این شهرستان تا اطلاع ثانوی مقدور نخواهد بود.
وی با بیان اینکه مساجد و ائمه جماعات همیاران حوزه سلامت هستند، ادامه داد: در این راستا ائمه جماعات از برگزاری اجتماعات اعم از مجالس ختم و جشن و همه برنامه‌های جمعی خودداری کنند.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: برای همین منظور، تذکرات لازم به هیئت امنای مساجد نیز در زمینه ممنوعیت برگزاری هرگونه آیین های عزاداری و مجالس در مساجد داده شده و در صورت تخلف برخورد خواهد شد.
وی گفت: رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و توصیه ‌نامه بهداشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در اماکن متبرکه و مساجد الزامی است.
حجت الاسلام مطهری افزود: همچنین مردم را به استفاده بیشتر از ماه‌های پیش‌رو و استفاده از ظرفیت نماز، دعا، استغفار، مناجات و تلاوت قرآن، توصیه می‌کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه، زحمات شبانه ‌روزی مسئولان امر به ویژه مسئولین بهداشت و درمان و ستاد کرونای شهرستان ، همه پزشکان، پرستاران و مراقبان سلامت جامعه که در این ایام تلاش وافری دارند، همچنین بسیجیان و سپاهیان و ارتشیان و روحانیت قابل تجلیل و تقدیر است.
شهرستان مراغه دارای ۶۹۴ موقوفه شامل ۲۳۷ موقوفه دارای رقبه، ۳۷۷ مسجد، ۸۰ حسینیه و یک هزار و ۹۶۸ رقبه بوده و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.