رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون فوت یک نفر مبتلا به کرونا در این شهرستان را تکذیب کرد
به گزارش جارچی اخبار، بندر برامکی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در این شهرستان ۹ نفر با آزمایش مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده و همه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای این افراد در حال انجام است اما تاکنون مواردی از فوت ناشی از بیماری کرونا در کازرون شناسایی نشده است.
وی با تاکید بررعایت اصول و موازین بهداشتی ادامه در خانه ماندن را بهترین راه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: با مثبت شدن آزمایش یک نفر دیگر در این شهرستان جمع مبتلایان با آزمایش مثبت به ۹ نفر افزایش یافت.
دکتر برامکی به برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ یک نفر در اثر مبتلا به کرونا در کازرون واکنش نشان داد و گفت: فرد فوت شده هیچ ارتباطی با بیماری کرونا نداشته و یک مرگ عادی بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون از شهروندان خواست تا اخبار و اطلاعات را از مجاری رسمی پیگیری کنند و گفت:پیامهای بهداشتی از طریق بلندگو در سطح منتشر می شود ، این حرکت نشان از جدی شدن این بیماری در شهرستان کازرون است و شهروندان می بایست بیش از پیش موازین بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه نشست کمیته پیشگیری بحران از کرونا در فرمانداری ویژه شهرستان کازرون به صورت مداوم برگزار میشود افزود: در بیست و چهارمین نشست ستاد بحران مقابله با کرونا در فرمانداری، بر حساس سازی و آموزش به مردم در خصوص خود قرنطینگی خانگی به عنوان راهکاری اساسی در پیشگیری از شیوع کرونا تاکید شده است .
برامکی مشارکت تمام ادارات را در راستای پیشگیری از وقوع بحران شیوع این بیماری ویروسی، خواستار شد و گفت: هماهنگی راه اندازی ایستگاه بازرسی و تب سنجی در چهار نقطه ورودی شهرستان با همکاری نیروهای بسیج سپاه، هلال احمر و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نیز انجام شده است.
این مقام مسوول شبکه بهداشت و درمان افزود: تعطیلی موزه روستای دوان، راه اندازی پیک های موتوری در سطح شهر به منظور پیشگیری از حضور غیرضروری مردم در فروشگاه ها و غذافروشی ها، جمع آوری روزانه زباله های روستاهای پرجمعیت، تداوم گندزدایی معابر عمومی و ایستگاه های اتوبوس از سوی شهرداری، آموزش و اطلاع رسانی عمومی در خصوص خودقرنطینگی خانگی با استفاده از بلندگوی سیار نیروهای بسیج سپاه در شهر و روستا و جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری افراد در دادگستری،از جمله مصوبات کمیته پیشگیری از بحران کرونا دراین شهرستان است.
شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند. شمار مبتلایان کرونا در استان فارس تا روز چهارشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شده است.
شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.