رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قرنطینه فیزیکی در آذربایجان‌شرقی موثر نیست بلکه باید قرنطینه عملکردی را اجرا کنیم.
به گزارش جارچی اخبار، دکتر محمد حسین صومی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه زیستی مرند با اشاره به اینکه یکی از روستاهای این شهرستان، میزان شیوع کرونای بالایی داشت و قرنطینه فیزیکی هم شده بود، گفت: اکنون قرنطینه فیزیکی از این روستا را برداشته ایم و به سمت قرنطینه عملکردی می رویم.
وی ادامه داد: با همه خانوارهای این روستا تماس گرفته و وضعیت سلامت آنها ثبت خواهد شد و کسانی که علایم کرونایی دارند به مرکز سلامت روستا مراجعه خواهند کرد.
دکتر صومی ادامه داد: مرکز سلامت روستا با داروهای مختلف برای درمان ابتدایی اهالی مجهز شده است تا نیازی به مراجعه اهالی روستا به بیمارستان نباشد.
وی همچنین از پخش محلول ضدعفونی و پیام های بهداشتی در میان اهالی این روستا خبر داد و گفت: اگر هریک از اهالی این روستا نیاز به نمونه گیری و آزمایش تشخیص کرونا داشته باشند نیاز نیست آن فرد به بیمارستان مرند مراجعه کند بلکه نمونه گیری در همان مرکز سلامت روستا انجام می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آزمایش های تشخیص کرونا در استان گفت: قبلا نمونه های گرفته شده به تهران ارسال می شد و بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز جواب آزمایش داده می شد اما اکنون از معدود استان های کشور هستیم که آزمایش تشخیص کرونا داخل استانی صورت گرفته است و در عرض ۲۴ ساعت جواب آزمایش داده می شود.
دکتر صومی اعلام کرد: کیفیت ارائه خدمات درمانی در خصوص بیماران کرونایی در بیمارستان همه شهرستان ها هم ردیف با بیمارستان های مرکز استان است.
فرماندار مرند نیز در این جلسه از کنترل مسافر در ورودی های شهرستان مرند خبر داد و گفت: مسافران ورودی به شهرستان از طریق تب سنجی کنترل شده اند و هم اکنون ورودی شهرستان مرند نیز از سمت خوی به صورت ۲۴ ساعته تحت کنترل است.
داود گرشاسبی در این جلسه تسریع در جواب دهی آزمایش های کرونایی نمونه گرفته شده از بیماران شهرستان مرند را خواستار شد.
امام جمعه مرند نیز بر لزوم حفظ کرامت انسانی فوت شدگان کرونایی تاکید کرد و گفت: از مسوولان بیمارستان ها خواهش می کنیم طبق فرایض دینی و شرعی، کرامت و حرمت اجساد را حفط کنند.
حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری درگذشتگان کادر درمانی درگیر با کرونا را شهید راه خدمت معرفی می کنند این نشان دهنده اهمیت موضوع است.
امام جمعه مرند از مردم خواست به توصیه متخصصان توجه کرده و از تجمع در بازارها جدا خودداری کنند