فرماندار اهر اعلام کرد: از فردا بازار و پاساژهای این شهرستان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل خواهد بود.
به گزارش جارچی اخبار، زاهد محمودی روز شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: مراکز عرضه مایحتاج ضروری مردم از جمله نانوایی ها، قصابی ها، داروخانه ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی، بهداشتی، مراکز عرضه میوه همچنان فعال و در خدمت شهروندان خواهند بود و دستگاه های مسوول برحسن اجرای این کار نظارت خواهند داشت.
وی همچنین بر تداوم تعطیلی میدان دواب نیز تاکید کرد و افزود: با هرگونه کم توجهی به این امر برخورد جدی خواهد شد.
رییس ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: در جهت رفاه حال شهروندان گوشت جامد در حد نیاز شهروندان تهیه شده و از طریق مراکز مجاز عرضه خواهد شد.
وی با قدردانی از شهروندانی که به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند، افزود: بخش اعظمی از شهروندان اهری به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند و موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند ولی متأسفانه هنوز بخشی دیگر از جامعه نسبت به خطرات و آسیب‌های این ویروس توجهی نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود تا نه تنها جان خود بلکه جان دیگران را نیز به خطر بیاندازند.
فرماندار شهرستان اهر با اعلام اینکه هرگونه تجمع در مناسبت‌ چهارشنبه سوری در سطح شهر ممنوع است، گفت: ادارات خدمات‌رسان به مدت ۲ ماه نباید انشعابات مردم را به دلیل نیمه تعطیل بودن کسب و کار به دلیل ویروس کرونا و عدم پرداخت هزینه قطع کنند.
رییس دادگستری اهر هم گفت: تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا همانند دستور قضایی لازم‌ الاجراست و دستگاه قضایی از تصمیمات این ستاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حمایت قاطعانه می‌کند.
حجت الاسلام محمدعلی نظری افزود: در حال حاضر در زمینه توزیع موادغذایی و بهداشتی ضعف‌های بسیاری وجود دارد و ماسک در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و از طرفی هم باید بر توزیع مواد غذایی در زمان قرنطینه، نظارت مستمری صورت گیرد.
وی اظهار کرد: مردم بایستی ضمن رعایت توصیه‌ها، شرایط و موقعیت فعلی را درک کنند زیرا با بی‌توجهی شرایط وخیم تر می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر هم با اشاره به روند روبه رشد مبتلایان به کرونا و مواد مشکوک در شهرستان اظهار داشت: با توجه به روند روبه رشد مبتلایان به ویروس کرونا و موارد مشکوکی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر در روزهای آینده بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی هم تجهیز کنیم جوابگوی مراجعان نخواهد بود.
محمد میرزاپور افزود: بیماران کرونایی حداقل باید دو هفته در قرنطینه بمانند و با توجه به این‌که ریه بیماران صدمه می‌بیند و باید به آنها اکسیژن بدهیم از این‌رو با کمبود اکسیژن نیز روبرو خواهیم بود و تجهیزاتی هم در قالب ذخیره نداریم به عنوان مثال چون همه شهرها درگیر این ویروس است نمی‌توانیم از شهرهای همجوار تجهیزات دریافت کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه با وخیم‌تر شدن شیوع ویروس کرونا در اهر در میدان نبرد تنها خواهیم ماند، گفت: تاکید و درخواست ما این است که شهروندان برای مدتی هم که شده در خانه بمانند تا بتوانیم این ویروس را کنترل و مهار کنیم در غیر این صورت فاجعه رخ خواهد داد.
وی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر خبر داد و گفت: تا به امروز ۱۱ مورد مثبت و ۱ فوتی در این شهرستان داریم که از این تعداد ۲ نفر از مبتلایان بهبودیافته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: غیر از آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا، ۳۰ نفر دیگر نیز با علایم منطبق بر ویروس کرونا در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند.
میرزاپور بابیان اینکه علایم ویروس کرونا در برخی مبتلایان کاملاً دیده نمی‌شود، گفت: شاید فردی هم مبتلا باشد ولی علایم نداشته باشد و به دیگران منتقل کند.
وی گفت: متاسفانه به رغم توصیه‌ها شاهد ازدحام در شهر هستیم و همین امر موجب می‌شود تا شیوع ویروس کرونا به طور غیرقابل باور گسترش یابد.
میرازپور با بیان اینکه عوارض بیمارانی که به هر نحوی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند تا آخر عمر باقی می‌ماند، گفت: تداوم روند فعلی و بی‌توجهی‌ها بحران کرونا را تشدید می‌کند، به طوری که ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در شهرستان اهر در اماکنی که ازدحام وجود داشته مبتلا شده‌اند و ۲۵ درصد نیز سابقه مسافرت داشته‌اند و بیش از ۷۰ درصد مبتلایان چه با نتیجه تست مثبت و علایم خفیف بدون تست در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.