استاندار آذربایجان شرقی از آغاز اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پیشگیری از شیوع این ویروس در این استان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، گفت: این طرح اقدامی مهم برای پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت در خانه بوده و تنها راه حل مقابله با این پدیده است.
وی اظهار داشت: با تجربیاتی که سازمان بسیج و بخش بهداشت و درمان در بحران‌های مختلف دارد ساختار اجرای این طرح در استان فراهم شده و امید است با اجرای آن نتایج مثبتی در مقابله با این پدیده حاصل شود.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسوول برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان در خط مقدم این کار قرار داشته و در این شرایط همه باید برای مقابله با این بیماری دست به دست هم دهند.
پورمحمدی، با اشاره به تلاش‌های سال های گذشته دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ساخت و توسعه فضاهای درمانی استان، ادامه داد: در زمان کنونی این اقدامات اثربخشی خود را در این استان نشان داده و در مدیریت و مقابله با این بیماری تاثیر بسزایی ایفا کرده است.
وی بر مدیریت و مقابله با کرونا و اطلاع‌رسانی شفاف مصوبات این ستاد تاکید و یادآوری کرد: در شرایط فعلی، انتشار اخبار غیرواقعی و تشویق اذهان عمومی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و دستگاه‌های مسوول باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهند.
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین بر کاهش ازدحام در تمامی مراکز اقتصادی و اداری و کنترل جدی مبادی ورودی استان تاکید کرد و گفت: در کنار این اقدامات باید نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار گیرد.
پورمحمدی با بیان اینکه مراجعات مردم به دستگاه‌های اداری باید کاهش یابد، افزود: دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها در این شرایط باید با تمام توان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی باشند و از همه امکانات خود در این راستا استفاده کنند و در کنار این اقدام می‌توانند برای کاهش جمعیت شاغل در ادارات، امکان دورکاری و شیفت‌کاری را برای کارکنان خود فراهم کنند.
وی بر تداوم اقدامات ضدعفونی در اماکن عمومی و مراکز تجاری با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط نیز تاکید کرد و اظهار داشت: تمام مراکز در زمان ضدعفونی باید تعطیل شوند.