عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ارسال نامه در شرایط کنونی برای ساکنان مسکن مهر این شهر مبنی بر اینکه در صورت عدم پرداخت اجاره عرصه مسکن مهر به برخورد قانونی توسط این شرکت منجر می شود را تکذیب کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا روز گذشته با این مضمون نامه بدون شماره و تاریخی مبنی بر ابلاغ به ساکنان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به نقل از شرکت عمران در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش مسئولان این شرکت مواجه شد.
در حاشیه نگاری این مطلب که در برخی شبکه ها و پایگاه های خبری اجتماعی منتشر شده موضوع به عنوان یک تهدید تلقی گردیده و نوشته شده است که ” تهدید ساکنین شهر جدید هشتگرد در این شرایط بحرانی کرونا چه معنایی دارد ؟؟؟؟ جهت اطلاع وزیر راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید هشتگرد هم مردم را تهدید کرد!/دولت بهار ”
محمدعلی حاجی زاده روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ نامه‌ای به ساکنان مسکن مهر ارسال نکرده و حتی زمان مراجعه مردم برای اجاره عرصه مسکن مهر و ارائه مدارک مسکن ملی را نیز به بعد از ایام عید و پایان ویروس کرونا موکول کرده است.
وی با بیان اینکه چند ماه پیش طبق روال قانونی امور مسکن مهر ، این نامه برای ساکنان هشتگرد ارسال گردیده است و افزود: انتشار این نامه تاریخ گذشته در شرایط کنونی فقط یک شایعه در فضای مجازی با نیت تشویش اذهان عمومی است و برخی از افراد با پخش شایعات و تشویش اذهان عمومی تلاش دارند، کانال‌های مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی را مطرح نموده و مخاطب جذب نمایند.
برابر ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به مجازات محکوم خواهد شد.
حاجی زاده حق پیگیری قضایی این موضوع را برای شرکت عمران شهرجدید هشتگرد محفوظ دانسته و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و استرس حاکم در کشور، تشویش اذهان عمومی جرم بوده و این مجموعه از طریق قانونی با انتشار دهندگان آن خبر برخورد خواهد نمود.
وی اظهار داشت: در راستای حمایت از ساکنان مسکن مهر با توجه به شرایط اقتصادی بوجود آمده در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، طبق تصمیمات اتخاذ شده در هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد مقرر گردید به موجرین برای بازپرداخت اجاره بها تا خرداد سال آتی فرصت داده شود.
از ۳۷ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد ، ۲۸ هزار واحد آنها تحویل متقاضیان شده است.
شهر جدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که با اسکان مردم در مسکن مهر و طرح ملی مسکن جمعیت آن از حدود ۳۵۰ هزار نفر فرارتر می رود.