ابراهیم سلمانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار از یزد، با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، هزار و ۲۴۴ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ۶٨١ نفر برای تأیید نهایی به آزمایشگاه ارسال شده است.

 

وی عنوان کرد: براساس نمونه‌های گرفته شده، امروز جواب آزمایش ٧٣ نفر دیگر مثبت اعلام شد که بر این اساس تاکنون ٢٩٠ نفر از مردم استان یزد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به آمار بیماران مثبت بر حسب محل سکونت افزود: ١٣٣ مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، ٧٣ مورد در میبد، ۵٩ مورد در اردکان و هفت مورد در ابرکوه به ثبت رسیده است.

 

سلمانی ادامه داد: شش مورد ابتلای قطعی در بهاباد، دو مورد در مهریز، یک مورد در خاتم، شش مورد در بافق، دو مورد در اشکذر و یک مورد نیز در تفت گزارش شده است.

 

وی، آمار جان باختگان کرونا در یزد را تا این لحظه ۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۵٣٨ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند.

 

سلمانی مجدداً از هم استانی‌ها خواست، از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و سفر جدا خودداری کرده و برای کاهش ابتلا به این بیماری در خانه بمانند.