به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی همیشه و در طول تاریخ به جهانیان اثبات کرده‌اند که هیچ‌گاه برای کمک به همنوع و رشد و تعالی سرزمین مقدسشان کوتاهی نکرده و نمی‌کنند.

 

نمونه‌این بزرگی را می‌توان در سال ۵۹ و با آغاز جنگ تحمیلی به‌خوبی مشاهده کرد که خانواده‌ها سعی داشتند که هر طور شده فرزندان و پاره‌های تنشان را میدان اصلی نبرد با دشمن بفرستند تا مبادا خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست دشمن بیفتد و ناموسشان را در امان نگه‌دارند و این‌گونه شد که ایران اسلامی با مردمان غیورش هشت سال، با دستان خالی و اراده پولادین و توکلی که به خداوند متعال داشتند در مقابل دشمن ایستادند و اجازه دست‌درازی به دشمن ندادند.

 

آن زمان بود که واژه ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی تجلی یافت و میان مردم جان گرفت تا با همین عزم و اراده موفق به فتح قله‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون شوند.

 

اما این پایان کار برای ملت سرافراز ایران اسلامی نبود و نخواهد بود چون در این ایام که کشورهای مختلفی با بیماری کرونا مواجه و دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مردم ایران اسلامی باروحیه جهادی و انقلاب که از دوران دفاع مقدس به همراه خوددارند سعی می‌کنند تا بتوانند با یاری یکدیگر این بیماری را شکست دهند و پیروزی دیگری در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به ثبت برسانند.

 

نمونه‌ای از این ازخودگذشتگی و ایثار را می‌توان در سراسر کشور و علی‌الخصوص استان یزد و در خط مقدم مبارزه با این بیماری در بیمارستان‌ها و نمونه دیگر آن را در عزم و اراده نسل‌های بعد از انقلاب دید که با لبیک گفتن به ندای ولیشان شبانه و به‌دوراز چشم مردم برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها، محلات و کوچه‌ها مردانه تلاش می‌کنند تا مردم کشورشان با خطری مواجه نشوند.

 

 

 

این نسل‌های بعد از انقلاب همان جوانانی هستند که اگر قبل از این جریان بحرانی در کشور، در کوچه و خیابان با آن‌ها مواجه می‌شدیم هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم آن‌ها هم می‌توانند به‌مانند جوانان اوایل انقلاب به عشق رهبر و مردمشان شبانه و به‌دوراز هیاهو و دوربین‌های خودنمایی برای ایجاد فضایی امن و آرام ازخودگذشتگی داشته باشند.

 

در این میان عده‌ی بسیاری هستند که نگاهشان به فضای مجازی نیست تا هرروزه بخواهند آمار مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان را نظاره‌گر باشند بلکه باهمت و عزم و اراده خود سعی کردند تا کارگاه‌های خانگی و کوچک خود را جهت تولید ماسک که یک معضل در تمامی استان‌های کشور شده راه‌اندازی کنند.

 

 

 

این مردان و زنانی که جهادی تلاش می‌کنند، نگاهشان مادیات نیست بلکه می‌خواهند بگویند ما نیز در سخت‌ترین شرایط در کنار ملت ایران هستیم و از هیچ خدمتی برای رفع چالش آن‌ها دریغ نخواهند کرد.

 

توزیع بیش از ۵ هزار ماسک در میبد

 

آقایی مسئول تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی در خصوص تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی یکصدنفر از یکصدنفر از مردم در شهرستان میبد برای تولید ماسک، گفت: برای مقابله با کرونا در شهرستان میبد بیش از یکصدنفر از مردم در پایگاه‌های بسیج به‌صورت خودجوش با همان روحیه و دیدگاه‌های دوران دفاع مقدس، شبانه‌روز برای مقابله با کرونا و سلامت جامعه تلاش می‌کنند.

 

 

 

وی بابیان اینکه تاکنون ۶ هزار متر پارچه تهیه و برای دوخت ماسک در اختیار این عزیزان قرار گفته است، گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار ماسک دوخت و پس از استرلیزه در چند واحد داروسازی بین دستگاه‌ها و کسانی که در ضدعفونی سطح شهر فعالیت دارند توزیع‌شده است.

 

مسئول تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی میبد خاطرنشان کرد: قرار است این حرکت تا نابودی کامل این بیماری منحوس ادامه و بیش از ۱۸۰ هزار ماسک دوخت و بین جامعه توزیع شود.

 

روحیه ایثارگری بانوان خیاط مهریزی برای شکست کرونا

 

زارع از بانوان کارآفرین و سرپرست کارگاه خیاطی در شهرستان مهریز نیز از علت تبدیل کارگاه خود به یک مجموعه تولید ماسک در این شهرستان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در بازار تصمیم گرفتم تا کاربری کارگاه خیاطی خود را از تولیدات سرویس عروس، رومبلی و روتختی به تولید ماسک تغییر دهم.

 

وی افزود: بیست بانوی مهریزی روزانه با دو شیفت کاری برای رفع نگرانی و تأمین بخشی از نیاز مردم، روزانه تقریباً هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

 

 

 

زارع اضافه کرد: ماسک‌های تولیدی به‌طور مستقیم وارد بازار مصرف می‌شود و این کار خداپسندانه تا فروکش کردن کرونا ادامه خواهد داشت.

 

اقدام داوطلبانه بانوان بهابادی در تولید ماسک

 

به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز مردم به اقلام بهداشتی ازجمله ماسک جمعی از بانوان بسیجی حوزه مقاومت کوثر خواهران بهاباد به‌صورت خودجوش اقدام به تولید ماسک کردند.

 

اسماعیلی فرمانده حوزه مقاومت کوثر بهاباد، گفت: این ماسک‌ها با کمک‌های خیری و به‌صورت داوطلبانه توسط خواهران بسیجی تولید می‌شود.

 

 

 

وی افزود: روزانه در یک شیفت ۱۵۰ ماسک تولید می‌شود و قراراست این ماسک‌ها به‌طور رایگان بین شهروندان توزیع شود.

 

این تلاش‌ها بخشی از خدماتی است که مردم یزد انجام داده‌اند و به‌طور حتم این پایان کار جهادی آن‌ها نبوده و نخواهد بود.