به گزارش روز یکشنبه وزارت راه و شهرسازی،‌ «محمد اسلامی» گفت: در این تماس تلفنی، آخرین وضعیت تبادلات تجاری با همسایگان، پروازهای بین المللی و تردد در جاده ها به اطلاع رییس جمهوری رسانده شد.

وی افزود: رییس جمهوری، جویای آخرین وضعیت مرزها و تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، پروازهای بین المللی، وضعیت لجستیک و تردد در جاده ها بود که اعلام شد، پروتکل های وزارت بهداشت در همه بخش های حمل و نقل و ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، بنادر و پایانه های بار و مسافر انجام می شود و اکنون در همه مرزهای کشور تبادلات تجاری براساس پروتکل های وزارت بهداشت در حال انجام است.

اسلامی درباره پروازهای بین المللی گفت: در این گزارش اعلام شد که پروازهای بین المللی توسط هواپیماهای داخلی و خارجی بر اساس توافق های صورت گرفته فعلا با چند کشور از جمله چند کشور اروپایی طبق پروتکل های تجاری انجام می شود.

وی افزود: در این خصوص مهمترین اقدامات در پروازهای بین المللی، جابجایی کالاهای مورد نیاز فوری کشور، به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت است که از اقصی نقاط به کشور حمل و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه بنادر کشور فعال و تخلیه و بارگیری کشتی ها در حال انجام است. این تخلیه و بارگیری به ویژه در تامین کالاهای اساسی و حمل آن از بنادر به اقصی نقاط کشور است که با حضور جدی رانندگان در حمل و نقل عمومی، بدون وقفه در حال انجام است.

اسلامی میزان تردد در جاده های کشور با توجه به اطلاعیه های داده شده را دیگر موضوع مطرح شده از سوی رئیس جمهوری دانست و گفت: در بحث تردد در جاده ها و آخرین وضعیت آنها، از مردم قدردانی می کنم که تاحدودی به درخواست ها برای پرهیز از سفرهای غیرضروری پاسخ دادند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی ادامه داد: طبق آماری که به رییس جمهوری اعلام شد، در استان های اصفهان (۲۷ درصد)، مازندران (۳۶ درصد) و گیلان (۴۰ درصد) کاهش تردد را در روزهای پنجشنبه و جمعه ثبت کرده اند که طبق آمارهای اعلام شده، تردد در جاده های کشور به طور متوسط با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با گزارش ارایه شده، رئیس جمهوری ضمن قدردانی از زحمات جامعه حمل و نقل کشور، بر کنترل موازین پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کردند.