رییس بیمارستان سینای تبریز گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه جاری تاکنون ۱۲ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در تبریز جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش جارچی اخبار، علی استادی روز یکشنبه افزود: در این مدت ۹۸ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان سینا مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۱۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
وی ادامه داد: از ۱۶ بیمار بستری شده در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان نیز ۶ نفر دچار آسیب جدی شده اند که وضعیت آنها وخیم است.
استادی با تاکید براینکه کسانی که دچار مسمومیت با الکل می شوند اگر با بروز علایم به بیمارستان مراجعه کنند، معمولا قابل درمان و دیالیز هستند، اظهار کرد: تمامی افرادی که براثر مسمومیت با الکل به بیمارستان مراجعه می کنند، دیالیز می شوند.
وی اضافه کرد: درصدی از بیماران بستری شده دچار اختلالات بینایی و کوری می شوند که به متخصص چشم معرفی می شوند.
رییس بیمارستان سینا تبریز در خصوص اینکه آیا مصرف الکل تاثیری بر بیماری کرونا دارد، گفت: این موضوع هیچ منبع علمی ندارد و تا کنون به اثبات نرسیده است، نوشیدن الکل به هیچ عنوان باعث ضدعفونی شدن اعضای داخلی بدن نمی شود.
وی با بیان اینکه الکل در کل مضر است، ادامه داد: نوشیدن الکل نه تنها موجب ضد عفونی بدن نمی شود، بلکه موجب آسیب جدی به اندام های داخلی می شود.
استادی اضافه کرد: مصرف مزمن الکل سفید (اتانولل) موجب اختلالات کبدی و بدخیمی می شود.
وی با بیان اینکه الکلل صنعتی (متانول) کاملا سمی است، گفت: مصرف یک قاشق غذاخوری متانول باعث کوری و نوشیدن نصف لیوان با غلظت بالا نیز موجب مرگ فرد می شود.
رییس بیمارستان سینای تبریز تاکید کرد: اگر فردی به اشتباه متانول مصرف کرد باید بلافاصله به بیمارستان منتقل شود در این صورت قابل درمان است و از مرگ فرد پیشگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه علائم مسمومیت با الکل در حدود ۶ تا ۱۲ ساعت بعد از مصرف بروز می کند، گفت: با شروع علایم گوارشی و چشمی همچون تهوع، استفراغ، تاری دید اگر به مراکز درمانی مراجعه کنند قابل درمان است، ولی اگر دیرتر و در وضعیت کما مراجعه شود، معمولا قابل درمان نیست.