واحد های تولید کننده آهن اسفنجی در این دوره شامل فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد میانه، فولاد سبزوار، فولاد شادگان، صبا فولاد، فولاد نی ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن وفولاد گل گهر، چادرملو و فولاد بافت بوده است.

میزان تولید آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه ۹۸ با رقم ۲۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۱ تن ثبت شد که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش ۶ درصدی دارد، اما عملکرد بهمن ماه واحد های یاد شده حاکی از تولید یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۱۶۴ تن است که افت ۱۶ درصدی را در مقایسه با بهمن ۹۷ نشان می دهد.

بیشترین تولید ۱۱ ماهه آهن اسفنجی مربوط به فولاد مبارکه با رقم پنج میلیون و ۸۵۲ هزار و ۲۱۵ تن و بالاترین رشد عملکرد در این زمینه متعلق به فولاد بافت با افزایش ۶۵۸ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال است.

بهمن ماه امسال بیشترین تولید آهن اسفنجی مربوط به فولاد مبارکه با رقم ۲۳۷ هزار و ۹۹۸ تن و بالاترین رشد عملکرد این ماه به فولاد شادگان با رقم یکهزار و ۱۷۱ درصد اختصاص داشت.

تولید ۳۷.۹ میلیون تن گندله

تولید گندله سنگ آهن در ۱۱ ماهه ۹۸ به رقم ۳۷ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۷۴ تن رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دو درصدی دارد و در عین حال در بهمن ماه با رقم سه میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۶۶ تن تولید گندله نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ رشد یک درصدی دارد.

فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، شرکت توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ آهن چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان خراسان و صبا نور در زمینه گندله در این دوره مورد بررسی قرار گرفتند.

بالاترین میزان تولید گندله در ۱۱ ماهه ۹۸ مربوط به فولاد مبارکه با ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۲۹ تن و بیشترین رشد هم با رقم ۱۰۳ درصد از آن فولاد خراسان است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, بهمن ماه امسال بالاترین میزان تولید گندله به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رقم یک میلیون و ۴۴ هزار و ۴۷۵ تن و بیشترین رشد عملکرد هم مربوط به صبانور با رقم ۱۷۷ درصدی ثبت شد.

رشد چهار درصدی تولید کنسانتره آهن

تولید کنسانتره آهن در ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۴۳ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۳۶ تن شد و در مقایسه با دوره مشابه ۱۳۹۷ افزایش چهاردرصدی را نشان می دهد و میزان تولید بهمن ماه هم برابر با سه میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۶۶ تن شد که یک درصد رشد دارد.

واحد های سنگ آهن جلال آباد (فکور صنعت)، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن مرکزی و صبانور در این بررسی قرار گرفتند.

میزان تولید کنسانتره آهن در بهمن ۹۸ به رقم چهار میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۶۳ تن رسید که رشد ۱۲ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین تولید کنسانتره آهن ۱۱ ماهه مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۹۸۲ تن و بیشترین رشد عملکرد با رقم ۵۶ درصد در این دوره مربوط به شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی بود.

بهمن ماه هم بیشترین تولید مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۴۱ تن و بالاترین بازدهی در این ماه مربوط به سنگ آهن چادرملو با رشد ۳۸ درصد ثبت شد.

تولید ۳.۷ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی

عملکرد ۱۱ ماهه امسال در زمینه تولید سنگ آهن دانه بندی نیز رقم سه میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۴۰ تن را نشان می دهد که نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش ۳۸ درصدی داشت.

بهمن ماه نیز تولید سنگ آهن دانه بندی برابر با ۲۴۴ هزار و ۹۴۰ تن شد که افت ۲۸ درصدی در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ دارد.

واحد های سنگ آهن مرکزی، سنگ آهن چادرملو، مجتمع سنگ آهن سنگان، سنگ آهن میشدوان، مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ( چاه گز) و صبا نور در زمینه تولید سنگ آهن دانه بندی مشارکت داشتند.

بیشترین تولید سنگ آهن دانه بندی در ۱۱ ماهه با رقم یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۸۴۷ تن مربوط به صبا نور بود و بالاترین راندمان عملکرد ۱۱ ماهه در این زمینه به سنگ آهن چادرملو با رشد ۲۰ درصدی اختصاص داشت.

بهمن ماه هم مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی (چاه گز) با رقم ۹۵ هزار و ۳۷۶ تن بالاترین تولید کننده و بیشترین رشد نیز مربوط به سنگ آهن چادرملو با رقم ۱۶۴ درصد ثبت شد.