محمود ارباب‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: این مجتمع با اتکا به توان نیروهای متخصص خود، تولید کمتر از ۵۰ هزار تن در ماه را، امسال به بالای ۷۰ هزار تن افزایش داد که این رکورد در تاریخ فعالیت این مجتمع، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال ۸۶ با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آغاز شد که در شرایط سخت تامین نقدینگی و تحریم ظالمانه دشمن، امسال با تولید ۷۰۰ هزار تن،به ظرفیت تولید اسمی نزدیک شد.
به گفته وی، مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می‌شود و فولاد چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.
ارباب‌زاده تصریح کرد: بخش عمده‌ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, به گفته وی، با وجود موانع جدی مالی و تحریم در سال جاری از جمله کمبود گندله و به ویژه محدودیت مصرف گاز طبیعی در فصل زمستان، اما میزان تولید سالیانه فوق، نشان از حمایت سهامداران و عزم راسخ همکاران بزرگترین واحد صنعتی استان در مسیر پیشرفت و تعالی خود دارد.

ارباب­‌زاده ،با اشاره به رسالت فولاد سفیددشت مبنی بر تولید ایمن و توسعه پایدار یادآور شد:در سال ۹۸ فعالیت‌های موثری در زمینه حفظ محیط‌زیست صورت گرفت که از مهمترین آنها می‌توان به راه‌اندازی واحد تصفیه‌خانه پساب به عنوان طرح‌ دانش بنیان به روش اولترافیلتراسیون با ظرفیت تصفیه ۱۲۰ مترمکعب ­برساعت اشاره کرد.

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه‌گذاری کرد و ۳۵ درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه‌گذاری کرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفید دشت فعال است.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
هم اینک یک‌هزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.