سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز برای حفظ سلامت مردم آنچه در ظرفیت قانون و وظایف شوراهای اسلامی و شهرداری بوده را انجام داده است، افزود: در این زمینه سه الی چهار مصوبه توسط شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.
وی ادامه داد: جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار و همچنین دو نامه به استاندار فارس در این زمینه ارسال شد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای این شورا نشستی را به استاندار فارس داشتند و دغدغه شهروندان را در این نشست مطرح کردند که استاندار فارس نیز با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در جهت پیشگیری و مقابله با آن کرونا محدودیت های پیش رو را بیان کرد.
موسوی افزود: شهروندان شیرازی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به خوب همراهی خوبی با مسئولان داشتند و بازار و اصناف نیز همکار ایشان خوب بود و فعالیت خود را تعطیل کردند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نیز یک اقدام بسیار شایسته را انجام دادند و آن تعطیلی اتوبوسرانی و مترو بود که شرایط بدی را برای انتقال این بیماری ایجاد می‌کرد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مشکلی که در حال حاضر تمامی شهروندان نسبت به آن دغدغه دارند و شورای اسلامی شهر شیراز نیز به آن به عنوان یک موضوع جدی نگاه می کند بحث ورودی های شیراز به خصوص ورودی این شهر از سمت شمال است.
موسوی افزود: حجم خودروهایی که با پلاک های غیر از پلاک های استان و شیراز وارد شهر می شود بسیار زیاد است و من فکر می کنم نیاز است دولت و رییس جمهوری اختیارات ویژه‌ای را به استانداران و شورای تامین استان دهند تا بتوانند تصمیم بگیرند.
وی ادامه داد: به رغم اینکه دائما از طریق رسانه ها اعلام می‌شود مردم به مسافرت نروند و در خانه بنشیند اما حجم مسافرت زیاد است و کاهش چشمگیری در حجم مسافرت‌ها ایجاد نشده است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زمانی که می‌بینیم برخی از مردم به دستور مقامات ملی و رسمی توجه نمی کنند، بهترین راه این است که دولت و رییس‌جمهوری اختیاراتی را به استان ها دهند تا بتوانند از ظرفیت های استانی استفاده و سلامت شهروندان را تامین کنند که امیدواریم دولت به خواسته به حق نمایندگان مردم و استان ها توجه کند.

بر اساس آخرین آماری که عصر چهارشنبه (بیست و هشتم اسفند ۹۸) اعلام شد، شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۸۶ نفر و تعداد متوفیان به ۱۳ نفر رسید.