«محمد ولی علاءالدینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ما، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌ها از ظرفیت‌های نوظهور اقتصاد کشورمان هستند که می‌توانند جهش لازم در تولید را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان به دلیل خصوصیاتی که دارند به راحتی می‌توانند با اقتصاد جهانی پیوند برقرار کرده و به این ترتیب جهش لازم را ایجاد کنند.

علاالدینی افزود: دولت می تواند مسایل و موضوع های خود را مطرح کرده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قراردهد تا آنها بتوانند آنها را با هزینه‌های کمتر و سرعت بیشتر حل کرده و اقتصاد را توسعه دهند.

وی خاطر نشان ساخت: شرکت‌های دانش بنیان‌ سال گذشته حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بیشتر این گردش در بین خود این شرکت‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساتکاپ ادامه داد: ایجاد جهش در تولید در شرایط فعلی که کشورمان درگیر مسایلی مانند تحریم، اشتغال و اقتصاد تورمی است میتواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند.

علاالدینی گفت: بسنده کردن به رشد معمولی در این شرایط به صلاح کشور نیست بلکه باید به سمتی رفت که یک رشد سریع در اقتصاد به وجود آید.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی خاطرنشان کرد: پارسال تعدادی از کارخانجات در اثر کاهش برخی موانع فعالتر شدند؛ بر همین اساس باید نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام و علاوه بر آن فرصت های جدید را شناسایی و تقویت کرد.

مدیرعامل شرکت ساتکاپ گفت: قوانین فعلی کشور حمایت از تولید سنتی را مد نظر دارند در حالی که جهش تولید با تولید سنتی و قوانین فعلی امکان پذیر نیست.