به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در بازدید از محل نقاهتگاه بیماران ترخیصی از بیمارستان‌ها در مجتمع یاوران مهدی (عج) اظهار کرد: فعالیت جهادی این نقاهتگاه نقش زیادی در تکمیل فرآیند بهبود بیماران پس از ترخیص از بیمارستان دارد.

استاندار قم به حضور کادر درمانی مجرب از دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای داوطلب در این نقاهتگاه اشاره و اضافه کرد: همکاری نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در این مسیر نقشی بسزا داشته است و مجموعه فعلی آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی و نگهداری بیماران را دارد و امیدواریم طی روزهای آینده نیز شرایط کنترل شیوع بیماری کرونا در قم حفظ شود.

سرمست سطح مناسب ارائه خدمات و تجهیزات موجود در این نقاهتگاه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرش بیماران مددجوی بهزیستی در این محل قابل‌تقدیر است و باید از ظرفیت ایجادشده به نحو احسن استفاده شود.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ادامه داد: این طرح‌ها که مصوب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است با کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان و ارجاع موارد مشکوک به مراکز قرنطینه اجرا خواهد شد و مراکزی چون نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی (ع) می‌تواند نقش بسزایی در اجرایی این طرح ایفا کند .
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی با اشاره به نقش بسزای فعالیت‌های جهادی نیروهای مسلح در کنترل و درمان شیوع ویروس کرونا در استان از اقدام‌ها و فعالیت‌های جهادی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان در مبارزه با کرونا قدردانی نمود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و درمجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.