انستیتو ملی بازی‌های رایانه‌ای که پیش از این نیز تجربه موفقی در برگزاری کلاس‌های آنلاین با هدف توسعه آموزش‌های تخصصی بازی‌سازی به شهرهای دیگر و ملی‌سازی انستیتو داشت، در دوران شیوع ویروس کرونا و همگام با پویش «درخانه بمانیم» نیز توانست به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در میان دانش‌پژوهان و حفظ سلامتی آنها و همچنین جلوگیری از تاخیر در برگزاری کلاس‌های ترم زمستان-بهار، تمام کلاس‌ها را تا پایان سال ۱۳۹۸ به صورت آنلاین برگزار ‌کند.

فعالیت‌های آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی در سال ۹۸، همچون سال‌های گذشته در قالب دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت ادامه داشت. دوره‌های بلندمدت به صورت سه ترم تحصیلی در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان و در چهار دپارتمان هنری، فنی، طراحی و رسانه در ۳۷ عنوان کلاس تخصصی و با حضور بیش از ۴۵۰ دانش‌پژوه برگزار شد.

دوره‌های کوتاه مدت انستیتو در قالب ۶ کارگاه تخصصی با موضوعات متنوع و با حضور مدیران و متخصصان صنعت بازی از شرکت‌های برجسته بازی‌سازی برگزار شد.

علاوه بر این برای برای نخستین بار دوره میان‌مدتی با عنوان «دوره تخصصی مدیریت بازی‌سازی» با حضور اساتید برتر صنعت بازی برگزار و طی آن اصول مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی تا مارکتینگ و مرحله پساتولید به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

فصل تابستان با تغییرات مدیریتی همراه بود که همزمان با این تغییر رویداد «گیم‌جم تابستانه» با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

در همین راستا و با هدف توسعه آموزش‌های تخصصی بازی‌سازی به شهرهای دیگر و ملی‌سازی انستیتو، اولین گام انتقال آموزش بازی‌سازی در سال ۹۸ برداشته و دوره‌های آنلاین انستیتو با وقفه‌ای دو ساله و از نیمه فصل پاییز به طور مجدد از سر گرفته شد.

پس از راه‌اندازی پلتفرم آموزش آنلاین در انستیتو، کارگاه‌های تخصصی و همچنین کلاس ترم زمستان این مرکز با هزینه‌ای کمتر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. آموزش‌های آنلاین موجب استقبال گروه‌های بیشتری از مخاطبان در دوره‌های تخصصی از سراسر کشور شد و تیم‌های بیشتری از مهارت‌آموزی در این دوره‌ها بهره‌ مند شدند.

افزایش فعالیت مرکز رشد بازی‌سازی به همت تیم‌های مستقر در این مرکز و منتورینگ آن، اتفاق مهم دیگری بود که در سال ۱۳۹۸ در انستیتو ملی بازی‌سازی روی داد. اتفاقی که منجر به تولید ۶ عنوان بازی موبایلی در فروشگاه‌های دیجیتالی داخلی و خارجی شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, انستیتو ملی بازی‌سازی در اقدامی دیگر با هدف توسعه مرکز رشد بازی‌سازی و فراهم‌سازی امکان استقرار برای تیم‌های بازی‌ساز، اقدام به انتشار فراخوانی کرد که پس از ارزیابی پروپوزال‌های دریافت شده و ارزیابی آنها، در ابتدای سال ۱۳۹۹ تیم‌های بیشتری به جمع ۹ تیم فعلی خواهند پیوست.

همچنین انستیتو ملی بازی‌سازی در سال ۱۳۹۸، با هدف اتصال بازی‌سازان به صنعت و انتقال آموخته‌های بازی‌سازان بزرگ به تیم‌های نوپا ۳۵ رویداد تخصصی در حوزه بازی‌سازی و در قالب رویدادهای انتقال تجربه بازی‌ساز، گیم‌جم، دورهمی طراحان بازی، رویدادهای مساله‌محور، بوت کمپ بازی‌سازی و رویدادهای مشارکتی با نهادهای مختلف و برگزار کرد.