مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: امسال بالغ بر ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی مناطق دشت این شهرستان به کشت اسفناج اختصاص یافته است.

مجید کافی زاده در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان،با بیان اینکه کشت به موقع سبزی و صیفی و اعمال مدیریت آبیاری بعد از کاشت و تغذیه مناسب سبب افزایش تولید و صرفه اقتصادی برای کشاورز است،اظهار داشت: کشاورزان منطقه حسن اباد و لتحر با کشت اسفناج از هر هکتار به طور میانگین معادل ۱۰ تا ۱۲ تن اسفناج برداشت کردند.
وی افزود: کشت سبزی به خصوص اسفناج در این مناطق در فروردین و اردیبهشت ماه انجام میشود.

به گزارش جارچی اخبار؛ اسفناج جزء سبزی هایی می باشد که دارای دنیایی از خواص و فواید بی نظیر است، همچنین اسفناج برای درمان بیماری ها، زیبایی پوست و مو بسیار مفید است،اسفناج می توانند با سرطان هایی مانند دهان ، معده و مری مقابله کنند. عامه مردم فکر می کنند اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن است که این تصور کاملا اشتباست زیرا در هر ۱۰۰ گرم فقط دارای ۲/۷۱ میلی گرم اهن است،جالب است بدانید اسفناج منبع سرشار از فیبر است و تقریبا دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج علاوه بر هضم بهتر غذا می تواند باعث جلوگیری از یبوست نیز شود.

از دیگر فواید فیبر موجود در اسفناج خون را پایین نگه دارد و با احساس سیری که به فرد مصرف کننده می دهد باعث جلوگیری از پرخوری شود.