مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا ویروس علائم را با شدت بیشتری نشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، دکتر زهرا واحدپور به خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات انجام شده این مسئله که امکان ابتلا در زمان بارداری بیشتر است، را نشان نمی دهند؛ هرچند به علت نوظهور بودن این ویروس، این مسئله که معمولا زنان باردار معمولا درصورت ابتلا به بیماری های تنفسی علائم بیماری را با شدت بیشتری نشان می دهند، بهتر است مراقبت های لازم جهت پیشگیری را با دقت بیشتری انجام داده و در صورت بروز هریک از علائم این ویروس شامل سرفه، تب و یا تنگی نفس به پزشک خود اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) زنان باردار با علائم شبیه کرونا باید تست بدهند تا در صورت نیاز تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند.

دکتر واحدپور، در خصوص نیاز زنان مبتلا و یا مشکوک به ابتلا به سزارین اظهار داشت: ابتلا به کرونا در تصمیم گیری جهت سزارین بیمار هیچ نقشی ندارد.
مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، همچنین ادامه داد: امکان شیردهی در مادران مبتلا به کرونا وجود دارد و هیچ نشانه ای از ویروس کرونا در شیر زنان مبتلا دیده نشده است.

وی گفت: مادران درصورت رعایت بهداشت تنفس با استفاده از ماسک، شستشو دست ها قبل و بعد از تماس با نوزاد و تمیز کردن سطوح لمس شده به صورت مرتب می توانند به فرزند خود شیر دهند.

انتهای خبر/ بصیرتی