ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز به کار بخشی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان،طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، درشهرستان کاشان از تاریخ شنبه ۱۳۹۹٫۱٫۲۳ بصورت ذیل آغاز خواهد شد.

واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی
موظفند با مراجعه به درگاه اینترنتی salamat.gov.ir اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

مجتمع‌های تجاری وپاسازها و بازار مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی مردانه و زنانه، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه، سونا ،بازار روز موقت وبازارشب و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

تبصره: مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده (صرفا بصورت تلفنی وبیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

کلیه واحدهای صنفی بغیر ازواحدهای غیرمجاز،موظفندابتدا به اتحادیه مربوطه مراجعه نموده با اخذ تعهدنامه درخصوص رعایت دستورالعملهای بهداشتی با تایید اتاق اصناف شهرستان با نصب برواحدصنفی میتوانند فعالیت خود را آغاز نمایند.

اتاق اصناف بر رعایت همه ضوابط و اصول بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده و خواهد شد، تاکید کرده و اشعار می‌دارد اصناف، کسبه، فعالان صنفی و پیشه‌وران درحفظ سلامت آحاد جامعه را اولویت اصلی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهند بود.