معاون خدمات شهری منطقه دو شهرداری کاشان از جمع آوری بیش از۲۱ هزار و۱۳۲ تن زباله طی ۱۲ ماهه سال گذشته خبر داد.

محمدرضامکاری در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان، از جمع آوری ۲۱ هزار و۱۳۲تن زباله در ۱ سال گذشته خبر داد و گفت: میانگین تولید زباله هر شهروند روزانه ۴۲۵ گرم است و برای جمع آوری هرکیلو گرم زباله از مبدأ تا مقصد (دفن در چاله) ۱۳۵۰ ریال هزینه می‌شود که در این بین میانگین هرشب جمع آوری زباله ۵۷ کیلو و ۹۰۰ گرم می باشد.

وی میزان و مساحت رفت و روب روزانه را با احتساب نوبت های انجام را چهارمیلیون و۸۷هزار و۴۸۱مترمربع ذکر و بیان کرد: در این مدت بیش از ۴ هزار و ۵۹۶ تن ضایعات شهری و نخاله در سطح نواحی سه گانه منطقه دو جمع آوری و در محل‌های مجاز تخلیه شده است.

معاون خدمات شهری منطقه دو در ادامه افزود: پاکسازی و محصور نمودن زمین های بایر، اجرای تبصره ۱۴و بند۲۰، حفرچاه‌های جذبی ،لایروبی چاه، شستشوی المان‌ها ،اجرای کانیوو ،اخطار و پر نمودن گودهای رها شده و همچنین پاکسازی مسیر رودخانه ها و… از جمله مواردی بوده که در این مدت در دستورکار نواحی و حوزه معاونت خدمات شهری منطقه بوده است.

وی بر لزوم آموزش شهروندان تاکید کرد و افزود: جمع‌آوری زباله از مبداء و تفکیک آن از مسائل مهمی است که نیازمند فرهنگسازی و آموزش صحیح به شهروندان بوده و جمع آوری زباله در نوبت روز هزینه های مازادی در بر داشته که با بیرون گذاشتن زباله ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه می توان این هزینه ها را صرف فعالیت های مفیدِ دیگر کرد.

مکاری افزود: عملیات شستشوی ورفت و روب ، جمع آوری زباله ،نخاله و ضایعات شهری در سطح این منطقه توسط ۱۳۲ کارگر خدماتی وبا هفت دستگاه پرس جمع آوری زباله شب ، یک خودرو واترجت شستشوی تابلوها و اعلانات، یک دستگاه خودرو مکانیزه جدول شور، یک دستگاه پرس مکانیزه جمع آوری زباله روز ، ۵دستگاه نیسان جمع آوری ضایعات شهری و یک دستگاه خودرونیسان برای زباله شب و یک دستگاه خودرو پرس برای جمع آوری پسماندهای بهداشتی انجام می شود.

به گزارش جارچی اخبارشهرداری کاشان نقش مهمی در گند ردایی معابر و سطح شهر در خصوص پیشگیری از کرونا ایفا کرده است.