رئیس جهاد کشاورزی از آغاز برداشت گل محمدی در گلستان های دشت کاشان خبر داد.

مجید کافی زاده در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: از مجموع۲۵۰۰ هکتار گلستان گل محمدی در این شهرستان ۲۵۰ هکتار در بخش مرکزی و مابقی در بخش های قمصر ، برزک و نیاسر کاشان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان پیش‌بینی کرد در سال‌جاری به دلیل شرایط آب و هوای مناسب و بارندگی‌های بهاری عملکرد تولید گل در هر هکتار در دشت کاشان ۴۲۰۰ کیلوگرم باشد.

وی گفت: برداشت افزون بر۱۰ هزار تن گل محمدی از سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های زیر کشت این محصول در سال جاری پیش بینی شده است.

کافی زاده افزود: کاشان بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد و سالانه بیش از ۲۰ هزار تن گلاب مرغوب در ۲۸ واحد صنعتی و یکهزار ۶۰۰ کارگاه سنتی تولید شود.

وی تصریح کرد: همچنین تولید نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلوگرم ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان برای سال ۱۳۹۹ دور از انتظار نیست.

کافی زاده با اشاره به ایجاد ۸۰ هزار نفر- روز اشتغال در موسم گل چینی و گلابگیری در شهرستان کاشان اضافه کرد: زندگی ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته می باشد و این صنعت نزدیک به ۶ هزار شغل پایدار و ثابت در مجموع در این منطقه ایجاد کرده است .

رئیس جهاد کشاورزی گفت: گسترش دشت های گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: اقتصاد مناطق کوهستانی کاشان (بخش های قمصر، برزک و نیاسر، جوشقان و کامو، بخش مرکزی و روستاهای آن) به عنوان مهمترین مرکزهای تولید گلاب کشور به طور کامل وابسته به گل محمدی، گلابگیری و عرقیات گیاهی است.

به گزارش جارچی اخبار؛شهرستان کاشان دارای ۲۸ کارخانه صنعتی، یک هزار و ۶۰۰ کارگاه سنتی و ۱۲ واحد نیمه صنعتی فعال در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی می باشد.

انتهای خبر/بصیرتی