به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، در نشست قرارگاه رزمایش مواسات یزد با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد، رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد در محل دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد در این نشست گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در روز نیمه شعبان در خصوص حضور و مشارکت مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا مطالب مهم و متعددی را ارائه کردند که یکی از آنها در خصوص حضور و مشارکت خانواده شهدا در تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها بود.

 

وی افزود: با توجه به این بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری با ۱۳ خانواده شهدا دیدار کردیم و از آن ها به واسطه حضور و مشارکت در مقابله به ویروس کرونا تجلیل و قدردانی شد.

 

پورشمسی بیان کرد: حضرت آقا در خصوص ایجاد قرارگاه مواسات نیز بیاناتی داشتند که ما نیز به تبعیت از فرمایشات ایشان این قرارگاه را در استان ایجاد کردیم.

 

وی افزود: در این طرح بانک اطلاعاتی مکرمین و جهادگران بسیج در یزد و حتی دورترین نقاط نقاط استان ایجاد شد.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:علاوه بر این جهادگرانی داریم که همیشه پا به کار بوده اند و در این عرصه هم حاضر هستند که شبانه روز کار کنند و به مانند دوران سیل و زلزله، به جهاد بپردازند.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مردم در این دوران با یکدیگر متفاوت است گفت: مشکلات تغذیه، درمان، اشتغال و مسائل بسیار دیگری وجود دارد که برای هر خانواده ممکن است یک یا چند مورد آنها وجود داشته باشد؛ به همین دلیل سعی کردیم در بانک اطلاعاتی تمام این موارد را مد نظر قرار دهیم.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: این بانک اطلاعاتی و شبکه جهادگران در راستای رفع مشکلات مردم به صورت کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پورشمسی گفت: بسیج به عنوان یک تشکل بزرگ مردمی در استان یزد در خدمت ستاد و رزمایش است و هرآنچه که تصمیم گیری شود را این مجموعه بزرگ و پرظرفیت انجام می دهد.

 

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد نیز در این مراسم با اشاره به حضور مردم و مشارکت در مقابله با این ویروس گفت: خوشبختانه امروز مشارکت مردم و همدلی با بیماران را به خوبی شاهد هستیم زیرا هر فردی در توان خود در جهت کمک به آنها اقدام کرده است.

 

وی افزود: این ویروس نشان داد که انسان ها هیچ قدرتی در برابر این حوادث ندارند که این امتحانی از سوی خداوند است و ما باید در برابر همنوعان خود احساس مسئولیت کرده و کمک کنیم.

 

امام جمعه یزد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند رزمایش مواسات باید در تمامی محلات با محوریت مساجد و محلات برگزار شود که یکی از اهداف اصلی تشکیل این قرارگاه، انسجام بخشی و فراگیرتر کردن فعالیت ها و کمک هایی مردمی باشد.

 

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به کمک های مردمی گفت: حمایت های مردمی نیز در این راستا باید ساماندهی شود و یک حساب مشخصی نیز به مردم ارائه شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

 

وی افزود: اگر بخواهیم تشکیلاتی ایجاد کنیم و برنامه ریزی هایی داشته باشیم که تنها برای یک مدت محدود باشد، این کمک ها به پایان می رسد و خیلی از افرادی که در اثر این ویروس متضرر و دچار مشکل مالی شده اند تنها می مانند.

 

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نیازهای مردم در این ایام متفاوت است تصریح کرد: برخی از مردم الان نیازشان با بسته معیشتی برطرف نمی شود و لازم است حتما برای درآمد آنها فکری داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: موضوع بسیار مهمی که در این رابطه باید به آن توجه شود، حفظ کرامت مردم در ارتباط با اهدای کمک ها است، نباید به گونه ای فعالیت شود که با آبروی شخصی بازی شود.

 

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه قرارگاه رزمایش مواسات باید برای رفع مشکل آسیب دیدگان از کرونا در درازمدت هم برنامه داشته باشد تصریح کرد: در این حوزه یکی از مسائل اصلی بحث سرمایه گذاری است که حتما باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از سود حاصله برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.

 

امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از عرصه های اصلی این سرمایه گذاری می تواند در حوزه پوشاک رخ دهد خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک با توجه به ویژگی هایی از جمله زودبازده بودن، عدم نیاز به تجهیزات و اعتبارات زیاد و خاص و همچنین اشتغال بالا علاوه بر اینکه می تواند در این حوزه سود خوبی به دنبال داشته باشد، می تواند بخش زیادی از بیکاری در جامعه را هم مرتفع کند.