به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: در سال گذشته توفیقات قابل توجهی در حوزه اقتصاد استان داشتیم که مرهون زحمات همه ارکان حاکمیت و مدیران دستگاه های اجرایی بود، هر چند باید برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای حفظ اشتغال موجود در خراسان رضوی انجام شود و به سوی توسعه اشتغال در استان حرکت کنیم.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, وی با بیان اینکه آثار کرونا بر اقتصاد و اشتغال استان به تدریج پدیدار خواهد شد گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شده است بخش خدمات استان بیشتر تحت تاثیر قرار گیرد لذا با انجام اقدامات لازم در بخش‌های کشاورزی و صنعت، باید کاهش اشتغال بخش خدمات جبران شود.

رزم حسینی به تداوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این طرح تاثیر قابل توجهی در این استان داشته است.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از اولویت‌های استان است، ادامه داد: همه ارکان حاکمیت در استان باید در تحقق توسعه پایدار جوامع محلی نقش آفرینی کرده و در این راستا وحدت خود را حفظ کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۱۳.۶ درصد خالص اشتغال کشور طی سال گذشته در این استان ایجاد شده است.

رضا جمشیدی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته به ۴۷.۳ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به ۸.۴ درصد کاهش یافت در حالی که این نرخ در سال قبل از آن ۱۰.۸ درصد بوده و این در حالی است که نرخ بیکاری در کشور طی سال گذشته ۱۰.۷ درصد بود.

وی گفت: در سال گذشته خالص اشتغال ایجاد شده در کشور ۴۳۰ هزار نفر بود که بیش از ۵۸ هزار نفر آن به خراسان رضوی تعلق داشت و به عبارتی این استان ۱۳.۶ درصد کل خالص اشتغال ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص داد.

جمشیدی افزود: این در حالی است که در سال ۹۷ بر اساس آمارها، سهم خراسان رضوی از میزان اشتغال خالص ایجاد شده در کشور فقط یک درصد بود.