رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از نامگذاری هفته سلامت با عنوان”حمایت همگانی از مدافعان سلامت” خبر داد.
به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت سال جاری، از تلاش و جانفشانی جهادگران عرصه سلامت در بحران شیوع ویروس کرونا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: شیوع ویروس کرونا درکشور، ارزش وجودی تلاشگران و فرشتگان نجات را در نظام سلامت بیش از گذشته عیان نموده است.
دکتر مروجی، تقدیم شهدای مدافع سلامت را نشانه بارزی از ایستادگی و استقامت مقتدرانه کادر بهداشت و درمان در حفظ و صیانت از سلامت جامعه برشمرد.
رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان دستاوردهای حوزه سلامت و جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود و با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم درقالب برنامه منسجم و کلان ، مسیر تحقق سلامت جامعه هموار شود.
رئیس دانشگاه، در ادامه با بیان اینکه فائق آمدن بر چالش پیش رو در سایه مشارکت اجتماعی، همکاری های بین بخشی، همدلی و حس مسئولیت پذیری همه نهادها و مردم امکان پذیر است، ابراز امیدواری کرد: با همراهی مسئولین و پایبندی تمام آحاد جامعه به توصیه های بهداشتی شاهد مهار این بیماری و ارتقاء سلامت جامعه باشیم.