حسن رمضانی در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان ضمن تبریک هفته ‌ و روز کارگر از مورخ ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت ماه به جامعه کار و‌تولید خاصه تلاشگران مشمول قانون کار، اظهار داشت: ماهیت روزجهانی کارگر تحقق عدالت اقتصادی اجتماعی برشمرده و منشا آن را مبارزه با استثمار نیروی کار در اواخر قرن نوزدهم در امریکا است.

معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان افزود: هفته کار و کارگر در راستا اعتراضات کارگران در ایالت شیکاگوی آمریکا و منجر به کشته شدن تعدادی از کارگران که بدنبال حقوق و تنظیم و تصحیح ساعات کار خویش بودند نام گرفت .

رمضانی این واقعه را مقدمه شکل گیری بزرگ‌ترین ‌قدیمی ترین سازمان بین المللی یعنی ILO سازمان بین المللی کار بیان نمود که ایران ما نیز سابقه عضویت یکصد ساله یعنی از سال ۱۹۲۰ تاکنون را تجربه نموده است .

وی ضمن اشاره به قانون کار جمهوری اسلامی ایران گفت: مصوب ۲۹ آبان ۱۳۶۹ اساس این قانون را بر مبنای اصل سه جانبه گرایی و براین اساس شاهد تصمیمات و سیاست های قانونی شرکای اجتماعی یعنی نمایندگان دو قشر کارگر و کار فرما با میانجی گری دولت ها را شاهد بوده ایم .

معاون مدیر کل و ریس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، ضمن پرداختن به کارهای انجام شده در سال گذشته توسط این اداره اعم از تشکیل کارگروه ایمنی در محیط کار وصنعت که کاهش حوادث ناشی از کار خاصه فوتی ها، جلسات کارگروه اشتغال، تخصیص تسهیلات مشاغل خانگی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومن به متقاضیان و عقد قراردادهای کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی عملکرد مثبتی و برتر شهرستان را در سطح کشوری در پی داشته است بنحوی که مورد تقدیر قرار گرفته است .

رمضانی رصد مشکلات واحدهای اقتصادی و انتقال آن به مسوولان شهرستان و استان بمنظور حفظ فرصت های شغلی شهرستان از امور مهم انجام یافته توسط این اداره ذکر نمود.

وی تشکیل ۱۵ شورای اسلامی کار طی سال دو سال اخیر را از نتایج مثبت عملکردی این اداره در راستای پیگیری مطالبات جامعه کارگری ذکر نمود و انجام امور فوق و‌تداوم این رویه را در راستای تحقق رونق تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست برشمردند.
رمضانی ضمن اشاره به شرایط تحریم ویروس کرونا که مشکلات عدیده ای برای واحدهای اقتصادی بوجود آورده، توجه به اصل سه جانبه گرایی را بهترین راهبرد در رفع اختلافات فیمابین جامعه کارگری و کارفرمایی بیان نمود
افزود: هرساله بیش از سی درصد تا چهل درصد پرونده های اختلافی را بصورت توافقی و سازشی مورد رسیدگی قرار میدهیم، که این مهم تحقق بهبود فضای کسب و کار مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی را فراهم می سازد.

رمضانی بازدید و بازرسی از قریب به ۲۵۰ واحد صنعتی شهرستان طی ماه اسفند سال ۹۸ و فروردین ۹۹ رابمنظور راهنمایی مساعدت و نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی در پیاده سازی پروتکل های بهداشتی بمنظور پیشگیری از شیوع کرونا و سلامت و صیانت از نیروی کار شاغل در کارخانجات منطقه دانست.

وی برنامه های هفته کارگر در سال جاری را با توجه به موضوع فاصله گذاری هوشمند بهره مندی بیشتر از فضای مجازی و تقدیراز واحدهای پیشرو در اجرای پروتکل های بهداشتی و تعدادی از کارگران نمونه در حوزه مسابقات قرآنی خانه بهداشت کارگری اعلام نمود.

وی همچنین بمنظور تسهیل در دسترسی به بخشنامه ها و سیاستهای وزارت کار و پیشگیری از تردد های غیر ضرور شهروندان به راه اندازی کانال مجازی این ادا ره آدرس؛
@tkrkashan
را معرفی نمود.